2813
Sök

BMW e30 Projekt - m50!

Första bilen, finas till. M50 på gång!

187 750 Visningar
Uppdaterades senast 9 oktober 2014
1 200 Inlägg
4 maj 2012
KEKlr skrev:
Satan så fin den är på bilden! Riktigt bra jobbat! De breddade plåtisarna är inte till salu? smile

Ligger redan långt före i kön till köp av fälgarna wink

231 Inlägg
4 maj 2012
Haha tusan då wink
Stackarn skrev:
KEKlr skrev:
Satan så fin den är på bilden! Riktigt bra jobbat! De breddade plåtisarna är inte till salu? smile

241 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Stackarn skrev:
KEKlr skrev:

Tack smile Och njae. svågern ska få köra med dom om han inte hinner hitta nå andra tills han ställer på sin e30. Men om/när han köpt fälgar blir dessa mest troligt till salu smile

Stackarn, ja du är faktiskt först i "kön" tongue
Senast redigerat av ivaaar (4 maj 2012)

241 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Har inte blivigt några ändringar på bilen, bara kört. Kan iallafall säga att jag vann projekttävlingen på skolan. Riktigt kul smile

Fick bla en kamera i studenpresent så får om man kan få till några bilder till veckan. Hade inte tänkt att göra några mer ändringar på bilen i sommar, kanske lite små fix. Nya högtalare till hatthyllan ska iallafall köpas. Sen till vintern blir det renovering av toppen och ny kam.
Senast redigerat av ivaaar (9 juni 2012)

241 Inlägg
2 juli 2012
Trådstartare
Har åkt ner till falun för att jobba över sommarn, bilen funkar fint men en ny kam ska fixas, den som sitter i är väldigt sliten... Sen har jag lite problem med att bilen skakar en hel del när man kör.

http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/bmw/falun.jpg
Resan ner gick ju fint iallafall.

http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/IMG_0119.jpg
Men smutsigt blev de så en tvätt stod på schemat smile

Sen funderar jag på att lacka om bilen efter sommarn / i vinter. Men så klart velar jag över färg, har två alternativ som jag inte kan bestämma mig mellan.

antingen orginal färgen, zinnoberot. Riktigt snygg röd färg när den är i fint skica och inte så matt som min bil är nu.

http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/bmw/DSCF1607.jpg
Röd sen motorutrymmet lackades, är ju iofs ingen helhets bild men.

http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/bmw/daytona.jpg
eller Daytona violet. Som jag tycker är en grymt snygg färg också.

Svårt val.

//Erik
Senast redigerat av ivaaar (2 juli 2012)

399 Inlägg
2 juli 2012
Svårt val där av färgen ! Själv gillar jag både rött och lila !

DropShop "Östersundsmaffian"

Svart bälte i fortkörning!
36 Inlägg
3 juli 2012
Daytona violet tycker jag är snyggast iallafall smile

Man kan inte behandla en bil som en människa, bilen behöver kärlek =)

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
3 juli 2012
Behåll det röda. Både snyggt och mer lättskött färg. Men framförallt jäkligt mkt lättsammare och billigare.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

241 Inlägg
3 juli 2012
Trådstartare
RaekmAcKaN skrev:
Svårt val där av färgen ! Själv gillar jag både rött och lila !

Jo inte lätt alls hmm

Roobban skrev:
Daytona violet tycker jag är snyggast iallafall smile

Jo den är riktigt fin smile

eastmotorsport skrev:
Behåll det röda. Både snyggt och mer lättskött färg. Men framförallt jäkligt mkt lättsammare och billigare.

Ja sant iofs. Men måla kommer jag göra själv, så allt för dyrt blir det ju ändå inte. Sen måste jag ändå måla insida dörrar osv. Har nån liten rostfläck.

231 Inlägg
3 juli 2012
En fråga, har tänkt på att byta till m20b25 ist för min 2 liters, men vad får man lov och byta/göra? Tänkte om det är värt det eller om man ska satsa på en 325 direkt ist? smile Tack för svar! big_smile

241 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
KEKlr skrev:
En fråga, har tänkt på att byta till m20b25 ist för min 2 liters, men vad får man lov och byta/göra? Tänkte om det är värt det eller om man ska satsa på en 325 direkt ist? smile Tack för svar! big_smile

Motor, kabelhärva och box räcker. Men sen är det ju lite annan utväxling på 325anslåda och diff. Varvar lite mindre. Men om du byter växellådan så måste även kardan bytas. Billigare försäkring om du byter i 320 iaf, tycker den är nog dyr :p

4 554 Inlägg
4 juli 2012
inte funderat på nån bmw blåmetallic?typ montego blue metallic eller deep sea blue metallic, funkar gött ihop med kromlisterna med.

241 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
loudness skrev:
inte funderat på nån bmw blåmetallic?typ montego blue metallic eller deep sea blue metallic, funkar gött ihop med kromlisterna med.

Jorå, det har jag menjag ska måla min svågers e30 och han ska ha blå, lite tråkigt med lika :p annars gör sig blått bra på e30 smile
Sen är jag inge fan av krom så rutlistor osv bli svart.
Senast redigerat av ivaaar (5 juli 2012)

30 Inlägg
7 juli 2012
kör alpinvit! smile

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
7 juli 2012
lila wink typ hks lila eller så har porsche en läcker lila kulör

241 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
vildn skrev:
kör alpinvit! smile

Vitt blir det inte tongue även fast vit e30 med vita fälgar är grymt smile

CHEEVA skrev:
lila wink typ hks lila eller så har porsche en läcker lila kulör

får ta och titta på det men lutar mest åt rött faktiskt. Tror det kan bli snyggt med svarta lister, svarta baklampor och svarta fälgar. Tycker det gör sig bra ihop.

http://i131.photobucket.com/albums/p304/3_PleX/bmw/bums.jpg
Inte svarta lister och små hjul men ändå, svart och rött är alltid snyggt smile Sen blir dom kromade stötfångarna röda också smile

231 Inlägg
19 juli 2012
Ja okej, har nämligen en bekant som har en m20b25 ligger, så tänkte köpa den. Tänkte ha kvar min låda och kardan och leta efter en 325 lamelldiff ist. Men då behöver jag kabelhärva och styrbox? Hur är det med lmm? Sen beror det väl på vilken årsmodell båda har? Tack för svar! smile

ivaaar skrev:
KEKlr skrev:

Motor, kabelhärva och box räcker. Men sen är det ju lite annan utväxling på 325anslåda och diff. Varvar lite mindre. Men om du byter växellådan så måste även kardan bytas. Billigare försäkring om du byter i 320 iaf, tycker den är nog dyr :p

2 046 Inlägg
19 juli 2012
Orange med svarta fälgar och svart jägermeister dekal! cool

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

199 Inlägg
20 juli 2012
kannebanne skrev:
Orange med svarta fälgar och svart jägermeister dekal! cool

Där la du ballen i fliken eller skallen på spiken ! hade varit riktigt awesome !

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
20 juli 2012
Helt rätt, kör på rött och svart....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Sök