Gårdagen! hem från jobbet å slänga i sig en tallrik strips å korv, sen direkt ut i garaget, kom ut vid halv 8 tiden.
Lyfte ur m20in vilket gick lättare än jag trodde fast jag har helt själv, men att få i m50in var lite svårare men det gick.
Efter att lyft ur m20in och pulat på lite med m50, bytt motorfästen osv. så tänkte jag att det blir nog för mörkt ut för att börja lyfta i den nu. Så tanken var att bara låta bilen stå ute och köra motorlyften och m50in in i garaget där bilen egentligen står för att göra det lättare tills imorgon. Men med motor redan i luften så tänkte jag, äh vafan lika bra att köra på
Och JA mörkt blev det ute, men tur det finns ficklampor!
Mobilbilder tyvärr.
Lågt i tak i garaget så fick göra lytet ute. Tur de var fint väder
Slinker ur fint.
Och m50in är i. Ska börja pilla med elsystem osv idag tänkte jag
En fråga som någon kanske kan hjälpa mig med. Jag har nu m50 från en 525a och köra m50 lut. Växellådan är en getrag 260 fast från 525an med m50 orginal. De satt på vissa av de första 525 med m50 innan den byttes ut mot zf. MEN den här lådan ska ha större hardy än vad 260 lådan från e30 har? Så nu undrar jag, vilken kardan ska jag ha? Funkar 328 kardan fast jag inte har zf låda? Tror att 260 lådan är ~ 25mm kortare än zf. Räcker det då att köra 328 kardan fast dra isär den lite? De vore ju kanon om det blir uppgradering till zf senare.
Tacksam för svar!!
//Erik