3535
Sök

Vandrande tomgång 740 turbo

MulleRacing
499 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
#61
Vet inte, jag kan prova:) jag vet ingen som har en styrbox tyvärr så jag kan inte testa sad


MulleRacing
499 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
#62
Någon som har en 740 tic med återcirkulerande dump? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få ta del av bilder på hur det ska sitta alltihopa! smile


179 Inlägg
11 maj 2012
#63
är det en vanlig bosch ventil du ska ha dit?


MulleRacing
499 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
#64
Jag hade tänkt det, och jag satte dit det lite provisoriskt men det blev så trångt med återcirkulerande slangen. Dumpen sitter idag på tryckröret mellan turbo och ic medan som jag har fattat det ska återcirkulerande in mellan luftburk och turbo?


179 Inlägg
13 maj 2012
#65
original på b230et sitter dumpen kopplad mellan ic-röret och silikon röret som går mellan turbon och lmm. Så det är bara att trycka dit en bosch dump där...funkar hur bra som helst.
Senast redigerat av Gomez (13 maj 2012)


MulleRacing
499 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#66
Har testat men får det inte hundra tätt hmm


179 Inlägg
14 maj 2012
#67
vart läcker det då? anslutningarna för att få dit en Bosch dump har du om du inte bytt ic-röret och silikon-röret till typ volvo 940 som kör med mitsu turbo då dom har inbyggt dump.
Senast redigerat av Gomez (14 maj 2012)


MulleRacing
499 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#68
Jag har ju dom uttagen men det gick någon slangklämma åt pipan plus att det vart så trångt så jag knappt fick ihop det hmm men får lösa det på något vis smile


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#69
Så, nu sitter bosch dumpen på plats! Allt är åtdraget å fixat, jag har till och med fått tomgång! Men den går fruktansvärt fett! Svart ryker som en disel, Och det låter ungefär som det sitter en trim kam i för 500 hk?! Tips att gå vidare? Tror inte besiktningen släpper igenom den som den går nu, men tanke på att jag hade co halt på 6,5 sist. Så vad gör jag?!


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#70
Tändstiften är nya, vakumslangarna är väl nästa, sen har jag provat allt! hmm Men det är ju flera mil vakumslang känns det som


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#71
Det är den enda jag bytt hittills smile Utan minsta resultat


179 Inlägg
17 maj 2012
#72
Finns bara 4st vakum slangar. En lång mellan insuget och dumpen. En liten från insuget till röret från vevhusburken. En liten från insuget och btr'en. En liten mellan wastegaten och turbon.

Om du har farthållare kanske det är ett par cm slang till. Allt som allt kanske det är totalt 2m slang.....i princip ingenting ju!

Ligger den rätt på tomgång nu då??


_Limpan skrev:
Tändstiften är nya, vakumslangarna är väl nästa, sen har jag provat allt! hmm Men det är ju flera mil vakumslang känns det som
Senast redigerat av Gomez (17 maj 2012)


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#73
Har ställt hit å dit å nu ligger den mellan 800-1000 ungefär, men som sagt oroligt som bara den!


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#74
Tror jag inte, eftersom den svartryker vilket tyder på för fet blandning, plus att den i princip surar igen nu smile


179 Inlägg
17 maj 2012
#75
Finns ingen lambda eller katalysator på en 740 turbo med motronic jonnielahti.......

jonnielahti skrev:
_Limpan skrev:
Tror jag inte, eftersom den svartryker vilket tyder på för fet blandning, plus att den i princip surar igen nu smile

byt lambdasond.


179 Inlägg
17 maj 2012
#76
Spjällägesgivaren har inte flyttat sig? den klickar precis när spället öppnas/stängs? kammen står rätt? du är säker på att inte kallstarten skickar in bränsle konstant? du har dubbelkollat så inte kontakterna är förväxlade mellan kallstart och motortempgivaren, blå kontakt ska vara på motortempen och svart ska va på kallstart.
Senast redigerat av Gomez (17 maj 2012)


MulleRacing
499 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#77
Ja allt det stämmer! Kallstarten skulle kunna vara lurt? Vakumslangar och kallstartsventilen ska jag kolla då? smile


MulleRacing
499 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
#78
Men det kan inte vara nå vajsing med program på chip eller liknande?


MulleRacing
499 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
#79
Tar upp tråden IGEN! Kör helt utan dump nu allt är pluggat, när jag stryper röret mellan tomgångsmotorn och tryckröret, då går den jämnt men på 1500 hmm Så någon som har någon ny ide?


179 Inlägg
22 juni 2012
#80
du kollade så spjällägesgivaren klickar til när den når stängt läge?



Sök