Hejsan, igår lämnade jag in min pärla, en T-Gul som gått 10000 mil för rekondering, bilen va i perfekt skick, absolut inga vesäntligheter förutom att den tidigare ägaren lackerat om en bakskärm för 7-8 årsedan och jag lackera om huven för ca 4 årsen. Men iallafall när jag hämtade bilen så kom ägaren för firman fram och visa vid handtaget att det va lite färg kvar, och fråga om bilen vart hårt polerad förr, och jag sa till honom att under dom åren jag haft bilen har den bara varit vaxad, och det inte varit så vid handtaget förr, men jag strunta i det, tog bilen åkte hem och kolla över den ännu mer, och då såg jag att dom gått igenom lacken på flertal ställen vid veck och sånt på bilen, så jag åkte först till en annan rekond firma och fråga vad märkena berodde på, och fick till svar "Dom har kört för hårt, antingen har dom haft något medel med mycket slipmedel i eller bränt lacken". Sedan åkte jag till en billackerare och fråga samma fråga och fick samma svar.
Så jag ringde upp firman där jag gjort reconden, jag sa då till honom att jag hittat fler märken på bilen som inte varit innan, så han svarade mig ordagrant i telefonen "Du får komma och visa upp det du hittat, men vi har inte gjort det, det kan jag garantera.
Sagt och gjort så åkte jag dit, visade mina skador som jag ansett dom orsakat, ägaren följde med mig ut, och tvärbestämt "Det har inte vi gjort" och jag bara "men snälla det va knappt ett märke på bilen, bilen har gått en vinter sen 1995 så färg finns på bilen" men han stod på sig och sa "Du kan ta din skit och fara åt helvete" så påpeka jag att vingen va även färgen borta på, då sa han att han skulle hämta killen som polerat bilen, och han kom ut, dom kolla igenom skadorna igen på bilen, och sa att dom absolut inte gjort detta och dom såg skadorna när dom tvättade bilen. Jag ifrågasatte varför dom då inte ringde eller fotografera skadorna, för då hade vi inte haft denna diskussionen, han svarade då bara att om dom skulle fota varenda grej eller ringa kunden hade dom inte haft tid för annat. Men killen som polerat bilen sa att dom MÖJLIGTVIS kunde orsakat det på vingen, men absolut inte det andra. Så då fråga jag hur dom hade tänkt åtgärda skadan, om dom ska lackera om eller vad dom tänkt, då sa han att dom tänkt lägga i det med en färgpenna, och då sa jag att det är absolut inte acceptabelt, för det kommer synas, då sa han bara "Sluta va så snoffsig och stor i käften för isåfall skiter vi i allt så kan du ta din bil och dra åt helvete" och hela bilen är det för helvete färgskillnad på, och hans blick va rent hat, och hans smocka hängde i luften, så jag sa bara att jag går vidare med detta, och då satte jag mig i bilen och han bara kaxigt och retfullt "ha en trevlig helg du".
Så nu undrar jag, jag som konsument, vad har jag för rättigheter i detta? För skadorna va inte på bilen sen innan. Bilen har liksom rullat 10000 mil och dom får bilen att framstå som rena skiten bara för den är 18 år gammal. Bifogar lite bilder, vet inte om man kan få upp dom på sidan, annars får ni klicka på länken.
Tacksam för all hjälp.
OBS dom två första är länkade, fick inte upp dom på sidan
quuuken quuuken