2332
Sök

Eftersnack/Bilder: FNM/Första Vårträffen - Ikea Barkarby 15/4 -11

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
17 april 2011
M-jonsson skrev:
tooffen skrev:
måste säga de va rätt roligt men så mycket folk och bilar men. exakt så som många säger burna inte bland bilar jag ahr absolut inte den dyraste bilen lågnt ifrån men jag skulle inte heller gilla att få stenskott på den. men burna gärna vid rakan vad max de va ju itne så mycket bilar där. plus att  där stog allt folk och kolla. förvisso stog polisen där och de va tråkigt.sad

Det e jävligt roligt när folk burnar o leker så länge dom håller sig en bra bit ifrån bilar/fålk så inget/inga blir skadade.
Man borde i princip bestämma en del av parkeringen eller ett särskilt ställe där folk kan få leka av sig o schowa lite som dom vill.

precis så jag mena lixom:D men men

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
17 april 2011
Snofi skrev:
Kom hem kl 2 på natten mot lördag, så jag parkerade bara bilen i garaget och åkte hem.
Så idag när jag kom ner till garaget för att kolla in bilen ser jag att jag har däckrester över hela höger framskärm och halva fronten!

http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … 1410-1.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … C_1409.jpg

Vet ej hur bra det syns på bilderna men kan skicka mer högupplösta till den som vill se!

tog en jävla tid att få bort + att det är stenskotts lacksläpp med!

Skärpning för fan!

tråkigt asså förstår du inte lakt ner 5 min på bilen iaf de är jävligt tråkigt. om jag säger såhär hade jag haft bilen som stog bakom den där bmw som drog iväg i gruset vid max hade jag tagit bilnr och hälsat på hans bil:D

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
17 april 2011
tooffen skrev:
Snofi skrev:
Kom hem kl 2 på natten mot lördag, så jag parkerade bara bilen i garaget och åkte hem.
Så idag när jag kom ner till garaget för att kolla in bilen ser jag att jag har däckrester över hela höger framskärm och halva fronten!

http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … 1410-1.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww21 … C_1409.jpg

Vet ej hur bra det syns på bilderna men kan skicka mer högupplösta till den som vill se!

tog en jävla tid att få bort + att det är stenskotts lacksläpp med!

Skärpning för fan!

tråkigt asså förstår du inte lakt ner 5 min på bilen iaf de är jävligt tråkigt. om jag säger såhär hade jag haft bilen som stog bakom den där bmw som drog iväg i gruset vid max hade jag tagit bilnr och hälsat på hans bil:D

Ja det är jävligt tråkigt! sånt som får en att inte vilja visa upp bilen på träffar.

92 Inlägg
17 april 2011
eddhedd skrev:
när/var började dom med att skriva regnummer?

redan runt 2003 började dom skriva upp regnummer på bilar som åker runt på träffar/race

Street Knight

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
17 april 2011
jente skrev:
eddhedd skrev:
när/var började dom med att skriva regnummer?

redan runt 2003 började dom skriva upp regnummer på bilar som åker runt på träffar/race

Jag menade på denna träff smile

Om du inte var ironisk smile

Love my Godzilla!
289 Inlägg
17 april 2011
vart är alla bilder någonstans?

"Godzilla" R32GTR

73 Inlägg
17 april 2011
Mitt regnmr skrev du upp med stort nöje då jag gav dom tillskott i kassan...

25 Inlägg
17 april 2011
tooffen skrev:

nästa gång är det väl bara att slänga lite grus på honom när han står där och gasar smile

711 Inlägg
17 april 2011
Träffade faktiskt den patrull som fick glasflaskor kastade mot bilen igår.
Jag kan sammanfatta det hela såhär:
Vi frågade polisen varför de inte skjuter varningsskott?
Svaret på det var att polisen inte bara får skjuta varningsskott - det ska följas upp av verkanseld (annars är det alltså obefogat att skjuta varningsskott).

Tänk på det nästa gång, ni som tycker det är smart att glasflaskor mot polisen (säkert ingen på garagets forum, eller?); En glasflaska gör ont, men en hålspetskula gör nog fan så mycket ondare.

Dessutom bidrar det ju till att polisen blir hårdare och hårdare mot alla besökare, på alla träffar - så ingen vinner ju på det.

Lägg ner spriten, lägg ner allt skit som man har mot polisen (och NEJ det är inte häftigt att springa runt och säga "fuck the law" för att man kör sin trimmade 240 utan skyltar). Visst, kör man race så håller man sig undan polisen, men likväl håller man sig undan vanligt folk och andra bilar när det väl är dags att köra - det finns inget skäl att utöva våld mot polisen.

Jag tycker vi ändå ska vara tacksamma att polisen gör blåstest (ja, om vi bortser från köerna), skulle ni vilja åka karavan där ett gäng förare är fulla? Det skulle inte vara första gången en karavan kan bli olycksdrabbad...

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
17 april 2011
Håller med dig madman.
Jag mumlar väll ibland "snutjävel" när jag ser dom dyker upp, oftast mest civila poliser jag tycker är onödiga dock.
Men faktum är ju faktiskt att dom behövs och försöker bara göra sitt jobb. Nåväl, vissa lite mer överentusiastiskt än andra må hända.

Men dom är fan inte förtjänta av glasflaskor som kommer farandes. Vi är som nån sa faktiskt i ett på pappret demokratiskt land. Reinfelt styr inte genom dekret sen 30 år.

Bara ponera, ingen snut som kan kolla att folk inte fyllestyr... fatta hur det skulle gått med börnisar i lösgrus med massa bilar och folk runt då liksom.

Finraggare
2 381 Inlägg
17 april 2011
Jag tog regnumret på den som blästrade mig i Köping, man har lite mer att gå på då.

Ta bilder på de som beter sig illa och släng ut i eftersnacktråden, enda sättet folk lär sig på.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

645 Inlägg
17 april 2011
Rååbert skrev:
Fan va fula polisen är ... haha är ni här föra att köra streetrace , underbart att se hur dom ställer frågor.

Du skulle sagt att du var och handla på ikea och plötsligt så var parkeringen fylld av bilar!

Polisen i detta klipp uppförde sig utmärkt och agerade inte översittare. Dom va sakliga, trevliga och gjorde bara sitt jobb. Fanns verkligen ingenting att klaga på. Det är värre med allt folk som inte kan bete sig och ska dricka sprit på dessa träffar. När det va träffar i Arninge för 7-8 år sen med konbana så va sprit bannlyst och hade du öl i bilen så vart du bortkörd. Så borde det vara här också... Just my 2 cents.

5 Inlägg
17 april 2011
för mycket gnäll, alldeles för lite cred till TNM som gjorde allt sjukt bra!
jag vart helnöjd med träffen, att det finns respektlösa idioter visste jag redan.
Men att TNM kunde arrangera upp något så stort visste jag inte:)

CRED TILL TEAM NIGHT MEET!

449 Inlägg
17 april 2011
Håller helt klart med föregående talare!
Stort tack till er på TNM!
Mycket trevlig träff ändå och få träffa nytt folk!
Vore kul om det kunde komma upp lite bilder.
Om nån fick bild på vita hummern så hojta till smile

2 982 Inlägg
17 april 2011
Quantic skrev:
Rååbert skrev:
Fan va fula polisen är ... haha är ni här föra att köra streetrace , underbart att se hur dom ställer frågor.

Du skulle sagt att du var och handla på ikea och plötsligt så var parkeringen fylld av bilar!

Polisen i detta klipp uppförde sig utmärkt och agerade inte översittare. Dom va sakliga, trevliga och gjorde bara sitt jobb. Fanns verkligen ingenting att klaga på. Det är värre med allt folk som inte kan bete sig och ska dricka sprit på dessa träffar. När det va träffar i Arninge för 7-8 år sen med konbana så va sprit bannlyst och hade du öl i bilen så vart du bortkörd. Så borde det vara här också... Just my 2 cents.

Hej vännen, TNM kommer aldrig be dig öppna din baklucka för att kontrollera att du inte har sprit med dig i bilen likväl som TNM aldrig kommer att kontrollera att folks bilar är besiktigade och skattade. Vi antar att folk förstår dessa grejer från början. Vi anser att deltagarna skall följa de regler som satts upp. Vi är inte poliser på något sätt alls och vill endast skapa träffar där man träffar folk med lika intressen och visar upp Sina alster. Sedan kommer det alltid finnas folk som beter sig illa varvid dessa människor inte är välkomna då de varken kan respektera regler eller auktoriteter. JAG har i mitt minne vissa bilar som burnat nära andras bilar och kommer ta ett snack med dessa på nästa träff. Råder er som är drabbade att göra samma sak.
Blev mycket text nu men vi tippar på att nästa träff renare än denna. Tack för den cred som kommit och även kritiken som framgått. Vi tar bilintresset på allvar.

Rock-star
Senast redigerat av Rock-Star (17 april 2011)

GL77
17 april 2011
thelaughingmadman skrev:
Träffade faktiskt den patrull som fick glasflaskor kastade mot bilen igår.
Jag kan sammanfatta det hela såhär:
Vi frågade polisen varför de inte skjuter varningsskott?
Svaret på det var att polisen inte bara får skjuta varningsskott - det ska följas upp av verkanseld (annars är det alltså obefogat att skjuta varningsskott).

Tänk på det nästa gång, ni som tycker det är smart att glasflaskor mot polisen (säkert ingen på garagets forum, eller?); En glasflaska gör ont, men en hålspetskula gör nog fan så mycket ondare.

Dessutom bidrar det ju till att polisen blir hårdare och hårdare mot alla besökare, på alla träffar - så ingen vinner ju på det.

Lägg ner spriten, lägg ner allt skit som man har mot polisen (och NEJ det är inte häftigt att springa runt och säga "fuck the law" för att man kör sin trimmade 240 utan skyltar). Visst, kör man race så håller man sig undan polisen, men likväl håller man sig undan vanligt folk och andra bilar när det väl är dags att köra - det finns inget skäl att utöva våld mot polisen.

Jag tycker vi ändå ska vara tacksamma att polisen gör blåstest (ja, om vi bortser från köerna), skulle ni vilja åka karavan där ett gäng förare är fulla? Det skulle inte vara första gången en karavan kan bli olycksdrabbad...

Riktigt bra skrivet smile

/G.

1 801 Inlägg
17 april 2011
Zuxx skrev:
Kul med mycke folk igår!

Någon som har bilder på Hojarna som burnade vid max när snuten va omringad?`

Har inga bilder men en någorlunda mörk film på det en liten snutt tongue

68 Inlägg
17 april 2011
Tack för en bra träff ni som gjorde den! Lite tråkigt för alla som fick grus på bilarna :S Såg lite burns på avstånd men inget konkret illa. Men verkar ha varit en hel del! Åkte ut bort mot outleten efter, var 10ggr bättre än att ta andra vägen har jag hört då de fick vänta upp till en halvtimme eller så.

Lite svårt att arrangera nåt så stort men det får bli kraftiga förbättringar till nästa. Inget arrangörerna kan göra engentligen, handlar om människorna som är där och deras tänk.  Hade en trevlig kväll allt som allt och kommer garanterat på nästa. smile

163 Inlägg
17 april 2011
de va sjukt mycke bilar iaf de e kul! men sen kom dom där bmw:s o audis som skulle börna o gasa satan bland alla bilar då vart man bra förbannad o inte minst står ju folk överallt som kunde ha blivit påkörda.. inge kul!

20 Inlägg
17 april 2011
Den vita Sierran var ju sjukt gött ljud i, fick med en liten filmsnutt på den!

Mycket folk, och många trevliga bilar!

Sök