4350
Sök

Biltema har börjat sälja 850 R 16 T turbo med 7ans vinklade avgashus, något att lita på?

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
tjena, Såg att biltema har 16T turbo med vinklade avgashuset till 850R, eller s/v70t5 för ENDAST 3900 kr, det är ju iaf halva priset mot vad ALLA andra tar nya, Fick höra av en vän som jobbar på biltema att det är GARRET orginal turbos dom säljer. Garanti på grejerna är det också, det lämnar ju ingen annan....kompisen köpte en ny turbo från speedparts en t25a gick på runt 7 tusen, höll inte ens 500 mil, även att den var monterad och bort monterad på auoktoriserad verkstad. Riktiga fifflare det där.

Låter som ett bra alternativ iaf för bengangnade 16t med vinklat får man ju typ aldrig under 2500 och då kan dom va lite sissodär.

Någon som provat?

Mvh

458 Inlägg
16 april 2011
Det är samma kvalite som alla andra säljer, Garret är Garret, Mitsubishi är Mitsubishi lixom smile
Mycket prisvärda och garanti, det är ju riktiga originaldelar så biltema is the shit !

73 Inlägg
16 april 2011
Halloj

köpte en turbo till min 9-5 för nått år sen på feltema! Den höll 2 veckor! Rena dyngan. var ett jävla tjöt innan jag fick pengarna tebax!

Har även hört och läst från andra som köpt på biltema dom har vart miss nöjda också.. Finns säkert dom som har bra erfarenheter av turbo på biltema också.. jag är ju dock inte en av dom tyvärr. hade i såfall kommit billiggare undan.

Här fick du lite info av mig iallafall  Mvh Niklas
Senast redigerat av Niklaz_86 (16 april 2011)

322 Inlägg
16 april 2011
kanske felet är på din saab:D

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Niklaz_86 skrev:
Halloj

köpte en turbo till min 9-5 för nått år sen på feltema! Den höll 2 veckor! Rena dyngan. var ett jävla tjöt innan jag fick pengarna tebax!

Har även hört och läst från andra som köpt på biltema dom har vart miss nöjda också.. Finns säkert dom som har bra erfarenheter av turbo på biltema också.. jag är ju dock inte en av dom tyvärr. hade i såfall kommit billiggare undan.

Här fick du lite info av mig iallafall  Mvh Niklas

Tack för svar! Jo kan tänka mig det, frågan är hur man ska göra för att det ska bli mindre tjafs om det pajjar. Det är ändå bra att dom gav dig pengarna tillbaka, för såna här grejer rasar lättare typ om du har olja och skit i tryckrören dåligt luftfilter, igensatt vevhusventilation m.m eller att den blir plågad när den inte är varm, eller kyls dåligt efter man plågat den. Så det är jävligt konstigt att du fick pengarna tillbaka, vad sa du tongue?

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:

inga såna löjliga kommentarer i min tråd tack. Saaben är värd mer än din 945a, snyggare, går bättre och jävligt mycket bättre bil än din traktor så kasta inte sten när du sitter i ett glashus.

322 Inlägg
16 april 2011
driver på rätt ställe iaf:D och får smörj i motorn;)

1 587 Inlägg
16 april 2011
driftking199 skrev:
driver på rätt ställe iaf:D och får smörj i motorn;)

HAHA

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 april 2011
så länge de är mitsubishi"hur fan man nu stavar de" som gjort turbon lär de ju vara en "original"
och säkert prisvärd har dom inte gjort den så vette fan liksom

1 587 Inlägg
16 april 2011
MrEricsson skrev:
så länge de är mitsubishi"hur fan man nu stavar de" som gjort turbon lär de ju vara en "original"
och säkert prisvärd har dom inte gjort den så vette fan liksom

ja precis, så länge det är mitsubishi så ska de vara bra grejer, om det däremot inte finns något bevis på att det är det och kanske är nån taskig kopia så, då avstår man väl hellre från att köpa den.

Bärs!
3 456 Inlägg
16 april 2011
hangman skrev:
driftking199 skrev:

inga såna löjliga kommentarer i min tråd tack. Saaben är värd mer än din 945a, snyggare, går bättre och jävligt mycket bättre bil än din traktor så kasta inte sten när du sitter i ett glashus.

Men det är givetvis okay om dom löjliga kommentarerna kommer från dig?
Vem fan är dubbelmoral? smile
Senast redigerat av Aga_Diff (16 april 2011)

Garaget.org peakade 2008.

322 Inlägg
16 april 2011
Mitsubishi TD04HL16T Garret: 49189-01350 1100°C 18000rpm borde inte en turbo snurra fortare?wink
och mitsu o garrett är nog inte samma:P så de är väll en kinakopia vissa håller andra inte=)

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
Mitsubishi TD04HL16T Garret: 49189-01350 1100°C 18000rpm borde inte en turbo snurra fortare?wink
och mitsu o garrett är nog inte samma:P så de är väll en kinakopia vissa håller andra inte=)

ingen aning om mitsu och garret är samma sak, annars är det att denna turbo dom säljer, motsvarar mitsu 16t och garret något, Dom har ju knappast en egen turbo tillverkning, och garanti har dom alltid på sina grejer kamremmarna är continentals, oljan är statiol, så det är nog mycket möjligt att det är mitsu agg.

73 Inlägg
16 april 2011
Frugan var inne först och prata med dom.. killen som stog i kassan var rätt stödig typ mot henne. skulle inte få nått alls tebax enligt han. jag ringde frugan på vägen hem från jobbet och fråga hur det hade gått. och fick veta hur han på FELTEMA hade betet sig...

Jag blev fly förbannad. vände på motor vägen.. där poliserna och andra utrycknings fordon vänder. Åkt in och fick tag på han. frågade han om det berodde på att hon va tjej då vi inte skulle få nått tebax. Men helt plötligt skulle vi få pengar tebax!

Och så tog han upp en lapp där jag kunde fylla i vad som mer kommer att kosta på grund av turbo raset. tog den till verkstad  killen.. han fyllde i olja si och så mycket oljefilter och en massa mer . och att katalysatorn kanske har pajjat också. men det ser vi på nästa bes. fick 4000kr för turbon. och 3000kr för det som verkstan skrev också. var lite mer saker en olja och det.. men kommer inte ihåg allt han skrev :S

Några månader senare börja det komma skit ur avgasröet. gick till biltema. och jag skulle få en ny katalysator av dom. men jag sa att jag inte ville ha deras skit. så jag fick dom pengarna som deras kostade. kommer inte ihåg hur mycket men. Behövde iallafall inte byta katten.. gick igenom endå tongue får se hur det går denna gången dock :S

Tror ni inte på det jag har skrivt nu. så skicka ett mail eller pm till s_sandblom . min gamla granne. han jobbade även på biltema när detta hände

Det som var bra var att biltema tog på sig allt. Och ville ersätta alla skador och även dom skadorna som kunde komma lite senare på grund av detta!

Mvh Niklas

Ps jag skriver och stavar som en kråka. hoppas ni har översende med detta.
Senast redigerat av Niklaz_86 (16 april 2011)

322 Inlägg
16 april 2011
varför fortsätter dom sälja en turbo som kostar dom 10.000 för varje sålda?smile de är så att alla turbos måste köras in men de förstår ju inte alla=)

73 Inlägg
16 april 2011
Vet ej tror dom flesta vet att en turbo måste köras in iallafall.

Mvh Niklas

2 174 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Niklaz_86 skrev:
Frugan var inne först och prata med dom.. killen som stog i kassan var rätt stödig typ mot henne. skulle inte få nått alls tebax enligt han. jag ringde frugan på vägen hem från jobbet och fråga hur det hade gått. och fick veta hur han på FELTEMA hade betet sig...

Jag blev fly förbannad. vände på motor vägen.. där poliserna och andra utrycknings fordon vänder. Åkt in och fick tag på han. frågade han om det berodde på att hon va tjej då vi inte skulle få nått tebax. Men helt plötligt skulle vi få pengar tebax!

Och så tog han upp en lapp där jag kunde fylla i vad som mer kommer att kosta på grund av turbo raset. tog den till verkstad  killen.. han fyllde i olja si och så mycket oljefilter och en massa mer . och att katalysatorn kanske har pajjat också. men det ser vi på nästa bes. fick 4000kr för turbon. och 3000kr för det som verkstan skrev också. var lite mer saker en olja och det.. men kommer inte ihåg allt han skrev :S

Några månader senare börja det komma skit ur avgasröet. gick till biltema. och jag skulle få en ny katalysator av dom. men jag sa att jag inte ville ha deras skit. så jag fick dom pengarna som deras kostade. kommer inte ihåg hur mycket men. Behövde iallafall inte byta katten.. gick igenom endå tongue får se hur det går denna gången dock :S

Tror ni inte på det jag har skrivt nu. så skicka ett mail eller pm till s_sandblom . min gamla granne. han jobbade även på biltema när detta hände

Det som var bra var att biltema tog på sig allt. Och ville ersätta alla skador och även dom skadorna som kunde komma lite senare på grund av detta!

Mvh Niklas

Ps jag skriver och stavar som en kråka. hoppas ni har översende med detta.

Fränt vilken bra historia, jag har också bra erfarenheter av servicen på biltema fast med bilbatterier, man får nytt direkt när det strular, mekonomen ska ha det över natten prova ladda det och skit, även fast man gjort det, Det är fördelen med stora företag dom bryr sig inte om små grejer. Typ som ikea, dom har inte larm på en ända vara, om dom skulle märka varje liten sak skulle det kosta vi säger 10 miljoner, men det stjäls bara för 5 miljoner varje år så det löna sig inte haha.

83 Inlägg
16 april 2011
Köpte Turbo till en 9-5 2,3t på Biltema, och jag har mkt svårt tro det var Garrett original. Den var helt omärkt typ och kändes väldigt mkt Kina, men funkar förträffligt på en vanlig 170-hästare. Många turbos rasar ju också av en anledning, och att bara byta turbo och sen skylla på skitkvalitet när nästa också rasar kan ju vara lite väl snabb slutsats ibland. Jag har ingen aning om Biltemas turbo är bra eller inte, men man måste ju se till att oljan in funkar, att det inte koksat och gärna byta olja igen kort efter man monterat turbon. Partiklar och skräp i systemet från den förra rasade turbon gör inte gott alls för den nya Turbon....

Skulle tro att og900 folket är intresserade av 850Turbon i tråden, den skall väl gå att få dit på en T16 utan större problem tror jag! smile

Saaboholic
3 129 Inlägg
16 april 2011
Jävligt moget att sitta och skriva FELTEMA hela tiden med måste jag säga.

Sålänge det är garanti på grejerna är det enligt mig ett vettigt alternativ att prova.

Sen är saker inte skit för att de rasar inom 1-2v heller (behöver inte vara det) utan beror även på hur man kör. Sätter man sig med en ny turbo och kör som en idiot direkt får man skylla sig själv.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök