3454
Sök

Kabeldragning Volvo

X40 Nordic
784 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Jag har lite funderingar på hur ja ska dra ström från batteriet och kablar från stereon till skuffen. Funderar på om det inte kan finnas någon kabel kanal eller nåt så de kan gå enkelt oh bra. Har en Volvo s40 T4...

1 634 Inlägg
3 augusti 2006
Finns under ratten i torpedväggen. En gummi"tratt" med lite andra kablar som går igenom. Där nyper du hål på en utav "strutarna" som det INTE går en kabel genom, och voila, så har du en tät genomföring, om du inte klipper hålet för stort big_smile Lite klurigt att komma åt, du får ligga mycket obekvämt på ryggen/sidan under ratten med ficklampa så ser du.

Sedan hittar du nog vägen till skuffen själv smile

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
3 augusti 2006
Du får lossa alla lister på båda sidorna bilen hänga av golvmattan och dra kablarna där, lite klurigt vid mittenstolpen men det funkar, osäker hur det är vid baksätet för jag har en V40...  Ström och remote på ena sidan, lågnivå på andra sidan, Helst högtalarkablarna på samma sida som strömmen om du skall köra framsystem på slutsteg.

Numera Saab 9-5 Aero -00

84 Inlägg
17 maj 2010
Har ni nå bra förslag på vars jag kan dra och koppla in jord kabeln ?  i min volvo v40 T4

Hej

X40 Nordic
784 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Hehe någon har hittat min tråd från 2006 har hänt en del sen jag skrev den. smile Om du har slutstegen i bak så funkar fjädertornen riktigt fint för de.

Sök