2748
Sök

Metalliskt rassel vid gaspådrag vid 2000rpm i farten! Bmw 320 2002

63 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
För någon vecka sedan så började de. Vid 1800-2000 varv så när jag gasar i 3an, 4an o 5ans växel så kommer det ett metalliskt rassel från undersidan av bilen. Låter som när man kastar en konservburk på asfalt ungefär. När jag tog med en kompis så sa han att det vibrerar till i golvet när rasslet hörs och då satt han på passagerarsidan. Och detta händer endast när motorn börjar bli varm d.v.s när den börjar nå mitten av värmemätaren. Har hissat upp bilen och kännt efter om det var avgasröret som var löst men det satt åt bra och försökte banka lite lätt på värmeplåtarna runt om vid avgasröret men det fortsätter låta endån.

Ingen som har någon ide om vad det skulle kunna vara ? Bilen har precis servats med alla oljor och filter och den har gått 10500mil. Det är en Bmw 320 02:a.

Kokar ris
923 Inlägg
27 april 2011
låter som lösa avgasplåtar, tänk på att dom måste sitta stumt för att inga missljud ska uppkomma. innehållet i katalysatorn kanske är löst?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

63 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Kan dom vara så jävliga att dom låter enbart vid 2000 varv och när motorn är varm och i fart? För när jag står still så låter det inget, samma om jag trycker ner koppling och gasar i farten då låter det heller inget... Men de med katalysatorn ska jag kolla upp. Hur kan man se det bäst? Genom att skaka den eller banka på den ?

Sök