3564
Sök

Skånes V70N T-gul edition.

Uppgradering av ljudet:-)

549 771 Visningar
Uppdaterades senast 19 mars 2015
1 777 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
-ekgbg- skrev:
Brinka skrev:
Baslådan blev ju hur grym som helst! big_smile
Vad det gäller moton, så börjar jag känna att du skulle ha lackat insug och kam-locket mattsvart...

Sätter en pinne till på det förslaget. Bara att maskera och köra med mattsvart motorfärg. wink

Vi får se, dels så har jag hammarlack där redan så det går inte att lacka på (silikon) sen e jag lite sugen på en ny spis:-)

3 860 Inlägg
5 juli 2012
-ekgbg- skrev:
Brinka skrev:
Baslådan blev ju hur grym som helst! big_smile
Vad det gäller moton, så börjar jag känna att du skulle ha lackat insug och kam-locket mattsvart...

Sätter en pinne till på det förslaget. Bara att maskera och köra med mattsvart motorfärg. wink

ja, gjorde du inte något så på din v70? Körde du då bara maskering o sprayburk eller?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 173 Inlägg
5 juli 2012
ts007 skrev:
tobzter skrev:
ts007 skrev:

Tack mannen:-) Bara att komma hit och hjälpa till då:-)

Hade kommit direkt..men försöker styra 3ungar och en fru att inte ramla ner i vattnet på aquaria:) haha
Men du lyckades grymt bra

Hehe då har du att göra men vi kopplar av med lite BF3 ikväll:-) Blinkar din lampor nånting när du spelar riktigt högt?

De kan du skriva upp.. Ja dom blinkar ytterst lite vid djupa bastoner. Funderar på att skaffa en kondensator så slipper man problemet..men som vi sa förut så är det många som säger att det är en tickande bomb..grövre + och jord kabel  kan man ju pröva också

3 173 Inlägg
5 juli 2012
ts007 skrev:
tobzter skrev:
Lådan vart grymt bra smile nu vill vi se den monterad..

Tack mannen:-) Bara att komma hit och hjälpa till då:-)

Hade kommit direkt..men försöker styra 3ungar och en fru att inte ramla ner i vattnet på aquaria:) haha
Men du lyckades grymt bra

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
5 juli 2012
ts007 skrev:
Så då e den på plats:-)  Låter ganska bra också dock så kan mina baklampor blinka lite lätt när jag spelar riktigt högt, någon som har en ide? Kondensator kanske?

// Skåne

"Sätt i ett batteri till istället för kondensator!"

Det var vad grabbarna på BRL i Trollhättan sa till mig när jag köpte prylarna till C70'n och började prata om kondensator. Dom visade mig ett litet smidigt batteri, stort som ett moppe/mc-batteri, men ändå tillräckligt kraftigt för att orka dra igång en V8. Minns tyvärr inte vad det hette men vill minnas att det kostade runt 1500:-. Kan kolla åt dig nästa gång jag har vägarna förbi Trollhättan.

1 777 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
MrH skrev:
ts007 skrev:
Så då e den på plats:-)  Låter ganska bra också dock så kan mina baklampor blinka lite lätt när jag spelar riktigt högt, någon som har en ide? Kondensator kanske?

// Skåne

"Sätt i ett batteri till istället för kondensator!"

Det var vad grabbarna på BRL i Trollhättan sa till mig när jag köpte prylarna till C70'n och började prata om kondensator. Dom visade mig ett litet smidigt batteri, stort som ett moppe/mc-batteri, men ändå tillräckligt kraftigt för att orka dra igång en V8. Minns tyvärr inte vad det hette men vill minnas att det kostade runt 1500:-. Kan kolla åt dig nästa gång jag har vägarna förbi Trollhättan.

Ja det vore toppen:-) Tack Mange!! Änsålänge så e det ju inte så mycket som drivs men känner jag mig själv rätt så kommer det säkert i mer grejor:-)

Egen företagare & Flockare
314 Inlägg
5 juli 2012
Grymt bra. Lådan blev ju fin utan flock med hehe

Volvo 240 turbo 4 life

1 777 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
volvo240tic skrev:
Grymt bra. Lådan blev ju fin utan flock med hehe

Tackar , ja för fan det blev inte så illa men det finns annat som ska flockas hehe:-)

74 Inlägg
6 juli 2012
ts007 skrev:
Coretech skrev:
ts007 skrev:

Nästa blir Västervik den 21:a Juli:-)

Tell me more about this! wink
Vart i västervik är träffen? Bor ju 4 mil bort så vore sweet att se bilen IRL!

Nice att du bor så nära, då e det bara att komma:-)

http://forum.turboperformanceclub.com/v … p;t=255679

Sweet ju! big_smile Asnära polaren också så kan våldgästa honom med en flaska sprit på kvällen! ;D

908 Inlägg
6 juli 2012
I med ett batteri till eller byt ut ditt nuvarande till ett bättre kan räcka det med smile

1 777 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Coretech skrev:
ts007 skrev:
Coretech skrev:

Tell me more about this! wink
Vart i västervik är träffen? Bor ju 4 mil bort så vore sweet att se bilen IRL!

Sweet ju! big_smile Asnära polaren också så kan våldgästa honom med en flaska sprit på kvällen! ;D

Sprit e bra!! ;-)

1 777 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Emiiilz skrev:
I med ett batteri till eller byt ut ditt nuvarande till ett bättre kan räcka det med smile

Ska testa med ett till, har redan ett 80 amperes batteri.

74 Inlägg
6 juli 2012
ts007 skrev:
Coretech skrev:
ts007 skrev:

Sprit e bra!! ;-)

Sprit är sjukt jävla bra faktiskt! big_smile

MR
295 Inlägg
7 juli 2012
Har ni bytt ut orginal kablar från Generator till Batteri samt jordpunkter till batt, gen, motor ? Till modell grov?

1 777 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
henkz skrev:
Har ni bytt ut orginal kablar från Generator till Batteri samt jordpunkter till batt, gen, motor ? Till modell grov?

Kablarna från generatorn till batteriet e orginal samt generatorn, känns som lite mycket att byta bara för två 12" basar eller har jag fel?

MR
295 Inlägg
7 juli 2012
bättre o gå grovt än o ha för litet .... så vid ökning av anläggning så kan det absolut vara bra o byta dom

danielbrorsson
7 juli 2012
Aldrig fel med grova kablar. När jag hade mina dubbla 12'or körde jag med originalkablarna, var inga problem för mig. Mvh

1 777 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
henkz skrev:
bättre o gå grovt än o ha för litet .... så vid ökning av anläggning så kan det absolut vara bra o byta dom

Oki tack för tipset, verkar ju vara en hel vetenskap det där men men man lär sig nog snart hoppas jag:-)

1 777 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
danielbrorsson skrev:
Aldrig fel med grova kablar. När jag hade mina dubbla 12'or körde jag med originalkablarna, var inga problem för mig. Mvh

Okej, ja de flesta jag känner som har ljud i V70n kör med orginalkablar men ska kolla status på batteriet också, kanske dags för ett byte! Har kollat runt lite och det e samma sak där en jäkla uppsjö av olika batterier och priser:-(

danielbrorsson
7 juli 2012
ts007 skrev:
danielbrorsson skrev:

Okej, ja de flesta jag känner som har ljud i V70n kör med orginalkablar men ska kolla status på batteriet också, kanske dags för ett byte! Har kollat runt lite och det e samma sak där en jäkla uppsjö av olika batterier och priser:-(

Ja det finns en del att välja på:P

Sök