2993
Sök

Saab 9000 2,0T 93a laddproblem. PANIK!

1 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
Hej!

Har nu gått och köpt tillbaka min Gamla saab 9000 Lätttryckare smile med rasad låda.

Bytte Lådan och skulle ut och åka=) 0,3 i ladd? yikes WTF!!!! När jag ägde den laddade den 1,1 bar?!

har Bytt Wg-stång, Magnetventil, kollat slangar, bytt luftmassemätaren, bytt tomgångsmotor.

Nu låter turbon typ som sist, men när jag ska iväg så sticker ladder bra tills 0,5 bar sen slår skitet ifrån?! Försöker nu bli klok på vafan det gör såhär för?! liksom läst jätte många trådar om tryckvakt med mera. men liksom har kunnat ladda 1,1bar innan utan några som helst problem.? så vad är problemet nu då? finns det någon som vet något om detta konstiga fenomen? Chippa? jovisst ska jag göra så småningom. men saken är ju den att jag kunnat ladda 1,1 innan? sad blir mäktigt irriterad på denna bil just nu sad tar jag bort kontakten till magnetventilen så laddar den 0,4bar men känns lite trött sad, Jobbigt jobbigt . brukar kunna lösa det mesta men nu är gränsen nådd med huvudvärk som följd sad

Snälla HJÄÄÄLP!

Mvh

158 Inlägg
29 april 2011
ha du pluggat slangen som går från magnetventilen.. har du gjort de och inte kommer upp mer en 0.4 så är turbo helt slut

158 Inlägg
29 april 2011
och som du skrev.. du har handlat tebax din saab me trasig låda.. undra hur den andra person körde me bilen

Pedal To The Metal
750 Inlägg
30 april 2011
equinoxe skrev:
och som du skrev.. du har handlat tebax din saab me trasig låda.. undra hur den andra person körde me bilen

Haha jaa det är ju frågan tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök