Skrotnisse DriftingEn förare som agerar mekaniker och har man tur finns det vänner som hjälper till ibland.
Just nu har jag en 740 i garaget som är orginal kaross, rensad inredning, B230F block med 531top, ombyggt avgasrör men inte mycket mer gjort.
Det finns en video på bilen av sämre kvalitet om ni vågar titta...
http://www.garaget.org/video/103733I övrigt har jag införskaffat en transportbil som är en LT45:a med bakgavellyft för den fina priset : 0:-
Det är den som jag kallar Finska faran då den är målad i de fina färgerna !
Då jag inte har foto på Volvon men på Finska Faran så visar jag upp vraket här.
Lite kort om bilen då.
En VW LT-45 som är C-reggad.
Bakgavellyft , dubbelmontage av hjul på bakaxeln
Disel 6:a mekanisk
Pris gratis !
Kravet var att jag skulle ta bort den !
Den vägrade starta med ett nytt batteri.
Fanns 1/2 tank och den matade fram diseln men det kom mycket luft i disle slangen så jag förstog att det inte skulle starta på detta sätt..
Jag tog en gammal 10L jeep dunk och svetsade på ett rör brevid tapphålet och ett rör nära botten.
Sen när jag kopplade in matnings slangen och retur slangen från bilens motor samt fyllt på med disel så startade den gamla pärlan direkt.
Så 20min arbete och en bra lastbil som kommer användas till annat än att bara köra drifting bilen på.
Om ni så undrar varför det står en kompressor brevid så beror det på att det fanns ingen luft i framdäcket på passagerar sidan.
Så nästa steg är att montera ner orginal tanken och ersätta den med en mindre tank på 45 Liter som jag har liggandes så kan jag sedan åka in och besikta Finska Faran.
Alla saknade delar som ni ser finns lösa , så det trista jobbet att skruva dit dom måste jag göra som blinkers och front platsen !
Funderar nu redan i planer om luft fjädring till bakaxeln och sedan ett kapell men drömmar får man ju ha !
Tack för mig så länge !
************
- Skrotnisse -
************