...en sväng tor Bispgården igen , 24 mil till i Saaben som återigen visar sig gå som en dröm trots 15 cm nysnö...
Dagen skulle bestå av att prova in fångarna eftersom han som skulle transportera bilen till lack fått förhinder och bilen blev kvar även denna helg . Fångarna är ju ordentligt moddade , igenlagda hål och annat tjafs , nerkapade på djupet 25 mm fram och 30 mm bak för att få dom smidigare mot karossen. Helt dold infästning och andra blinkers . Detta visade sig vara ett jäkla jobb faktiskt men innan jag var klar för dagen hade jag och kompisen Thomas M fått allt att sitta bra och tom hunnit dra på fångarna ett tunt lager glasfiberspackel över svetsar och plåtglipor.
Senast redigerat av eastmotorsport (10 december 2011)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
...nästan klar , bara en tillfällig dekal som sitter där nu. Får se vad det blir sen.
Funderar på andra stolar till e30;n , men måste klä om baksätet om jag bestämmer mig för dessa. Helt klart bra stolar, det är inget snack om den saken. Har suttit i "Puppans" Porsche 996....
...nästan klar , bara en tillfällig dekal som sitter där nu. Får se vad det blir sen.
Funderar på andra stolar till e30;n , men måste klä om baksätet om jag bestämmer mig för dessa. Helt klart bra stolar, det är inget snack om den saken. Har suttit i "Puppans" Porsche 996....
hur gjorde du täckningen mellan linjerna på toppen?
Jag målade svart med en smal pensel mellan de ränderna och sen slipade jag med en slät klots så det som hamnat fel slipades bort och förgen emellan blev kvar. Rätt lätt :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
hur gjorde du täckningen mellan linjerna på toppen?
Jag målade svart med en smal pensel mellan de ränderna och sen slipade jag med en slät klots så det som hamnat fel slipades bort och förgen emellan blev kvar. Rätt lätt :-)