3559
Sök

Personlig reggskylt - varför så få?

BMW Power
2 362 Inlägg
6 augusti 2006
Skriv med stora bokstäver och tryck på ENTER istället för resultat om ni har något problem.

Använder själv Firefox.
Senast redigerat av FugitivE (6 augusti 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Skoda Addict
167 Inlägg
14 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
Här inne i stan vet jag bara om 4-5 bilar som går med egen reggplåt.

Vi brukar vara nere rätt ofta...och vi kör med personlig skylt smile

Sedan går ju pengarna till goda ändamål...citat VV:

"Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige"

Fast, jag måste erkänna att det inte var anledningen till att vi skaffade personlig skylt , vi "reserverade" faktiskt våran personliga skylt, under dem veckor det tog innan bilen vart byggd i fabriken, från att vi beställde den wink

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 augusti 2006
Skönt att "FISTING" är ledig, får man verkligen ha en sån skylt? Kollar dom inte typ en gång till om det är nått stötande ord eller är det bara deras databas som gäller, dvs om det står "ledigt" när man provar på vv's sida så får man ha skylten? O_o

Här är reglerna:

• sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken.
• det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
• formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers
• O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer.

Så jag som har jänk-plåtar får ha skylt, men max 6 tecken. sad
Senast redigerat av FL3JM (14 augusti 2006)

149 Inlägg
14 augusti 2006
ser att RUMPAN är ledig big_smile

74 Inlägg
14 augusti 2006
NEGER är ledig. Vill du beställa en ansökningsblankett för personlig skylt? yikes

Trodde inte man fick ha det..

Annars vore det coolt att ha typ BYE

Awuenobap

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
FL3JM skrev:
Skönt att "FISTING" är ledig, får man verkligen ha en sån skylt? Kollar dom inte typ en gång till om det är nått stötande ord eller är det bara deras databas som gäller, dvs om det står "ledigt" när man provar på vv's sida så får man ha skylten? O_o

Här är reglerna:

• sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken.
• det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
• formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers
• O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer.

Så jag som har jänk-plåtar får ha skylt, men max 6 tecken. sad

Beställer du skyltar och vill ha 7 tecken så skriv det att de registrerar om din bil så den körs med vanlig skylt/EU så är det bara köpa en vanlig regghållare.

Jag fick skriva att bilen är levererad med EU-skylt och att jag inte vill ha det längre, annars får jag inte åka med vanlig utan att meddela dem först.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök