Mitsubishi 3000gt annons. Köpa eller inte??!

Norman5
5 maj 2011 · 9 Inlägg

Hej garaget... hittade nyss en annons på en 3000gt
länk:
http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubi … 11&w=3

Ser ut att vara ganska billigt  för en 98  med 280 hästar och låga mil (8900)

Vad tycker ni?  borde man ge ett försök på denna ? är det värt det?

Hur skiljer sig Automat lådan till Manuel lådan när det gäller 3000gt? och hur är det med års modellerna?
98 bra eller dåligt? why?

behöver all råd tack!
uppskattar det verkligen..

Anton-DekorTeknik
5 maj 2011 · 964 Inlägg

Skulle aldrig köpa en aut, därav priset kanske?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 maj 2011 · 17 660 Inlägg

Skulle köpa en aut. Har bara det själv... Men visst ska den vara mindre värd med det. Ser ut som bilfirman ägt bilen sedan aug 2009 och den har dessutom rullat 3000 mil i deras ägo. Bör ju finnas någon på firman som känner den väl... Om man nu kan lita på en bilhandlare? Det svaret är ofta nej...

En sådan speciell bil hade jag bett att få ha i 24hrs på prov innan köp. Borde inte vara en omöjlighet om du visar att du har pengar osv...

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Audi_powah
5 maj 2011 · 1 515 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Om man nu kan lita på en bilhandlare? Det svaret är ofta nej...

Mvh
Alexander

Inte ofta man kan lita på privatare heller, Bilhandlare har iaf vissa skylldigheter vilket en privatare inte har. Sedan är det alltid mycket lättare att få firman att stå för tex något motor-fel som uppkommer inom snar marginal. Lycka till och övertala en privatare det lol

- Men ställ alla dessa frågor som Dieselsmurfen ställer, hur det kommer sig att de ägt bilen i ca 2 år, vem som kört den dessa 3000mil samt att du får en prövotid på bilen vid eventuellt köp. Min mamma fick 7 dagars ångerrätt på hennes senaste bil hon köppte ifrån firman, så ingenting är omöjligt!

Lycka till! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
wannabe1
5 maj 2011 · 102 Inlägg

Tyvärr så har den bilen en sugmotor på 225 hk och med den vikten så blir bilen ganska slö, twinturbomodellen finns inte med automat. Vad det gäller skillnder på turbomodellen så ska man veta att det mesta är kosmetiskt dock har -92 klenare block. USA modeller har mindre bromsar och mindre turboagg

Senast redigerat av wannabe1 (5 maj 2011)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 maj 2011 · 17 660 Inlägg

wannabe1 skrev:
Tyvärr så har den bilen en sugmotor på 225 hk och med den vikten så blir bilen ganska slö, twinturbomodellen finns inte med automat. Vad det gäller skillnder på turbomodellen så ska man veta att det mesta är kosmetiskt dock har -92 klenare block. USA modeller har mindre bromsar och mindre turboagg

Den är reggad som "Motoreffekt, kw: 210,0"
- Kan man fuska med det?

Dessutom:
Senast godkända besiktning: 2010-03-16
Föreläggande:Nej
Körförbud:Ja

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
wannabe1
5 maj 2011 · 102 Inlägg

Vid regbesiktning så har besiktningsmännen ofta noll koll när det gäller 3000GT. Den kan iofs vara konverterad till en turbomodell men det kostar mer än det smakar så jag kan lova till nästan 100% att det är en sugmotor i den.

guwib
5 maj 2011 · 624 Inlägg

jag var på solvalla biltorg för 6år sen och kollade på en E500. frågade efter serviceboken, fick till svar att det var hans polare som ägd bilen men att dennes hund dessvärre slukat boken med hull och hår-mmm visst...

who´s the man?
Norman5
5 maj 2011 · 9 Inlägg

så.. detta bör jag undvika med andra ord? hmm
blir nog bättre om jag spara pengarna till en s2000? big_smile

tack för alla svar! uppskattas verkligen.

guwib
5 maj 2011 · 624 Inlägg

bilen behöver ju inte vara dålig... meeeen jag hade nog också hoppat där. de flesta småskuttarna säljer oftast överprisat skit..
en s2000 var jag inne på förut ja med, men ingen turbo=(

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang