Tjena! Nu har det hänt en del! Först o främst har jag dragit lågnivån i bilen.
Så blev det. När jag väl skulle dra strömkabeln upptäckte jag att det plaskade under mattan på passagerarsätet
Så just nu ser det ut så här i bilen
Men när skiten ändå är nere passar vi på att slänga in lite chip
Åkte även till turbomeck och köpte mig en WG
Upptäckte tyvärr att jag hade en svart standard 148 tändbox
Monterade även in en laddtrycksmätare från biltema, verkar funka bra för 140 kr
Gött med vakuumslang redan dragen in i bilen
Dock märkte jag när jag skulle montera tryckklockan att sprinten som håller den på plats hade gått av och rostat fast i hålet, vilket gör att där numer inte är något hål och ingen plats för en ny sprint. Någon som har en lösning? Just nu sitter det med najtråd, vilket inte funkar så bra
Sen köpte jag fälgar idag utav en kille i Göteborg, 235 breda o 17" Kommer sitta fint som attan
Najs tycker det är skumt att jag inte har guldbox med tanke på att min är en 98 Jag köpte dom av en kille på blocket, 1000 spänn för båda, sjukt nöjd! PMar länken till dig sen Just nu laddar jag ca 0,6 o de funkar super! ska ställa upp mer sen när jag får ordning på sprinten
Tack! dom var inte så snygga när jag hämtade dom, men efter lite tvätt var jag sjukt nöjd!
Najs tycker det är skumt att jag inte har guldbox med tanke på att min är en 98 Jag köpte dom av en kille på blocket, 1000 spänn för båda, sjukt nöjd! PMar länken till dig sen Just nu laddar jag ca 0,6 o de funkar super! ska ställa upp mer sen när jag får ordning på sprinten
Tack! dom var inte så snygga när jag hämtade dom, men efter lite tvätt var jag sjukt nöjd!
Guldboxarna sitter i -95orna & -96orna
Kul projekt. Ta väck extraljusen eller släng på tre stycken sim eller nåt
Kul projekt. Ta väck extraljusen eller släng på tre stycken sim eller nåt
Okej, då är jag med!
Ja, dom åker väl väck, men tänkte att jag skulle byta fronten på den och antingen bygga en egen eller hitta någon som man smidigt kan "bygga in" extraljus i så dom inte syns så mycket
Tjena! Nu har det varit lite tyst här, det är för att det har faktiskt inte hänt något på sista, förutom något som är jävligt trist Här om dagen fick jag en sladd som jag inte var beredd på och åkte tvärs över en refug med bakhjulet. Fälgen blev helt förstörd, bara att slänga! Skölden blev tillbucklad och ett stag till bakaxeln har knäckts till rejält och satt sig i reservhjulsbaljan Tänkte att jag slänger upp lite bilder och hör med er experter där ute om vad jag ska göra åt detta, är inte så haj på underredet
Här är bilderna i alla fall: Fälgen som skrotas!
Här är största skadan. Staget från bakaxeln till chassit som fått en go smäll och krökts in i reservhjulsbaljan "/
Skölden är något skev också, dock inga större problem.
Hela hjulhuset.
Här är staget igen
Ordentligt knäckt Finns fler bilder i galleriet för den intresserade!
Så vad tror ni? Är det något värt att laga. Jag köpte bilen för 4000, är det värt att börja plocka ner skiten och i så fall, hur går jag tillväga?
jag är inte jätte high heller, men jag skulle föreslå att kolla om det är mer som är skadat annars är de väl bara att ta väck de skadade/skeva delarna och sen sätta dit nytt, men jag är inte hundra så hoppas någon mer kunnig kan ge dig ett 100 svar
mjo, men kolla upp om bakvagnen så den inte tagit någon större skada så den är skev på nått sett annars är de bara att byta ut någon som kan får gärna rätta mig
kan nog nästan garentera att resten är som det ska. byt panhardet till ett nytt tex ett ställbart om du ska sänka kostar inte spec många kronor.
Efter lite skruvande tror jag också på det. Men jag tror jag värmer det, riktar och sen bygger om det till ställbart själv, då blir kostnaden avsevärt mindre än om man köper ett ställbart för 1500-1600