3247
Sök

B4 lock volvo s60

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
hej. jag har en känsla av att b4 locket på min låda är på väg att ge upp. den växlar konstigt till och från mellan 2an och 3an och att när jag släpper gasen i 60 så lägger sig motorvarvet på tomgång.. jag ringde bilia och sa att jag ville byta b4 locket och dom vet inte vad jag pratar om.  är de nån som vet vart man kan få tag på ett artikelnummer på b4 locken så skulle det göra min dag.

388 Inlägg
5 maj 2011
Part.nr 30751262  benämningen är "piston kit" så det är lite missvisande hade en vän som råkade ut för samma sak som du hans lokala volvo verkstad stod som ???? så han tog kontakt med volvo i Göteborg dagen efter ringde hans lokala volvo verkstad upp honom och välkomna han för olje samt B4-Lock byte wink

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
mega tack... ringer volvo nu

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
tror de löste sig. han hittade inte sakerna till min låda först men hitta efter en stund.  tackar igen

388 Inlägg
5 maj 2011
equinoxe skrev:
tror de löste sig. han hittade inte sakerna till min låda först men hitta efter en stund.  tackar igen

Vad har du för låda AW-55?

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
nää tror han sa 55/51 eller 50/51

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
härligt delarna kosta bara 157kr.. så till de riktigt dåliga. bilia ska ha 2500kr för att byta skitet,, o han sa att de tar en tim att göra. sjuk tim penning

388 Inlägg
5 maj 2011
AW (asian warner ) japanska lådor 55-50 och 55-51(sn) är dom som sitter i S60 vet inte om det finns några med zf låda också (tysk) Har ej bytt detta själv men har hört att det är mycket enkelt och skall ta 5-10 min för en mekaniker får du med oljebyte i lådan för dom pengarna?
Senast redigerat av yoppe (5 maj 2011)

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
de tror jag inte. han sa att de tar en tim att byta den bara.. jag var inne och spolade lådan och tog bort neutralläget+programvara.. lådan va lika skit iaf och att jag fick den me för lite olja i lådan.. när jag sa det idag så sa dom att ja ska komma in me bilen så får dom kolla på den igen. kostnadsfritt

158 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
ajuste. jag har bilder och förklaringar på hur man byter oringarna och locket. och det ser väldigt simpelt ut. anledningen till att jag inte vill göra det är att om jag skulle råka skada den lilla kolven bakom locket så skulle jag sitta och grina i garaget ett tag/ lådbyte

158 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
ska nog ta och fixa det själv.. får hoppas att jag inte sumpar sakerna

158 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
så där nu har jag bytt locket själv.. det såg inte ut att vara nått fel på locket. men det känns som att den växlar bättre. enda problemet nu är när jag släpper gasen när ja kommer in i en korsning eller rondeln är att det blir friläge och bilen rusar i varvtal sen kastar han i växeln.. typ som att det skulle vara för dåligt me olja i lådan

Sök