3304
Sök

Importerad e34 utan kat.

43 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
hejsan. för ett tag sen köpte jag min bmw 525 e34 utan katalysator. och i papperna står det typ. avgaskraven har ingen ansvar för, något sånt.. Rätta mig ifall jag har fel..

så jag undrar. vad säger besiktningen om det?

vore bra ifall jag fick ett svar tongue

KHRacing
5 maj 2011
E34 kom 1988,, då skall katten sitta på fordonet, men den behöver inte funka = lagligt att slå ett rör genom den om du vill det så länge som katten sitter monterad.

Den texten du nämner har inget med katten att göra.

43 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
okej för den är tysk importerad 01 tror jag, och har ett papper på vv att avgaskraven har ingen ansvar över typ.. fattar ingenting typ tongue

43 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
okej tack så mycket, blir la att skaffa en katt tills bes då tongue ingen som har en 3" katt liggandes? tongue

12 086 Inlägg
5 maj 2011
Hur är det med alla dom här spanien-importerade Sierra Cosworth som får köras utan kat då?

KHRacing
5 maj 2011
3" på en standard E34 325 ?

totalt fel storlek.. absolut största du skall ha är 2,5

Men gå å skroten o köp valfri med stora anslutningar istället.
Senast redigerat av KHRacing (5 maj 2011)

43 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
det är extraktor, och måste vara chippad för den går nått in i tongue. aa ska se vad jag hittar, tack för alla svaren! nu behöver jag inte grubbla mer på detta smile

KHRacing
5 maj 2011
JapMax skrev:
Hur är det med alla dom här spanien-importerade Sierra Cosworth som får köras utan kat då?

Finns såklart olika fordon i olika länder som ej har kat.

skall finnas nån nissan i Sverige som tagits hem från ett arabland, där de ej har kat heller o den nissanen är en sent 90-tal.

12 086 Inlägg
6 maj 2011
KHRacing skrev:
JapMax skrev:

skall finnas nån nissan i Sverige som tagits hem från ett arabland, där de ej har kat heller o den nissanen är en sent 90-tal.

Varför skulle då inte en E34 kunna ha samma dispens? 525 E34 har inte katalysator i Sydafrika tex.

KHRacing
6 maj 2011
JapMax skrev:
KHRacing skrev:
JapMax skrev:

Varför skulle då inte en E34 kunna ha samma dispens? 525 E34 har inte katalysator i Sydafrika tex.

Finns kanske. men inte just den bilen som TS har som det handlar om ju, ör den texten han nämn finns i papprena till min importerade EVO2 -94 med  smile

3 354 Inlägg
6 maj 2011
JapMax skrev:

var det inte italienimporter?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

12 086 Inlägg
6 maj 2011
Seth skrev:
JapMax skrev:

var det inte italienimporter?

Så kan det va.

Sök