3361
Sök

Stereo fungerar inte på kvällen (i mörker) Nu med bilder!

20 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjena!

Har ett konstigt problem med min Pioneer DEH-3300UB och min Audi A4 -2001 1.8t. Stereon funkar finfint på dagen och startar helt utan problem, det vill säga allt fungerar.

Till problemet:
Så fort mörkret lägger sig på kvällen så vägrar den dock att starta. Beror detta på nån automatisk dimmer i kupén eller nåt? Allt annat i bilen fungerar som det ska på kvällen. Grymt tacksam för svar.

Jag har kollat på stereon och den enda "sladden" som inte är inkopplad är en blå kabel som det står "Remote" på. (Jag har inga knappar på ratten, om det är nu dit den ska gå).

Mvh nivv
Senast redigerat av nivv (9 maj 2011)

20 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
#2
Aha, så då är det något annat problem :S Sjukt konstigt att det endast strular när det är mörkt

20 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
#3
StyX_ skrev:
Har du så stereon startar samtidigt som när du vrider på tändningen? tänkte om du glömt bort det bara?

Ja, den startar när man slår på tändningen, och stängs av när man stänger av motorn.

Tvättar med diesel
146 Inlägg
7 maj 2011
#4
Har du kopplat in dimmer funktionen till stereon? orange kabel har jag för mig det brukar vara.
Prova koppla ur den i så fall:)


20 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
#5
crilee_ko skrev:
Har du kopplat in dimmer funktionen till stereon? orange kabel har jag för mig det brukar vara.
Prova koppla ur den i så fall:)

Hmm, där sa du något. Det får man ju nästan testa när mörkret faller på smile

660 Inlägg
7 maj 2011
#6
På min gamla eclipse CD var de en orange kabel som styrde ljuset på stereon, denna skulle kopplas antingen till konstant + eller till ljusomkopplaren så ljuset på stereon gick igång när man drog på halvljus/helljus ja du fattar hur jag menar tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

20 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
#7
Soderqvist skrev:
På min gamla eclipse CD var de en orange kabel som styrde ljuset på stereon, denna skulle kopplas antingen till konstant + eller till ljusomkopplaren så ljuset på stereon gick igång när man drog på halvljus/helljus ja du fattar hur jag menar tongue

//Soderqvist

Okej, så om man kopplar den till konstant + så bör den vara igång hela tiden? Alltså när tändningen är påslagen.

660 Inlägg
7 maj 2011
#8
nivv skrev:
Soderqvist skrev:
På min gamla eclipse CD var de en orange kabel som styrde ljuset på stereon, denna skulle kopplas antingen till konstant + eller till ljusomkopplaren så ljuset på stereon gick igång när man drog på halvljus/helljus ja du fattar hur jag menar tongue

//Soderqvist

Okej, så om man kopplar den till konstant + så bör den vara igång hela tiden? Alltså när tändningen är påslagen.

Ja om du kopplat så att stereon stängs av när du vrider av tändningen så slockar stereon även om du har konstant + på orange,

//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (7 maj 2011)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

329 Inlägg
7 maj 2011
#9
Appropå liknande problem, jag trodde jag blivit blåst då min stereo bytte ljusstyrka hipp som happ.

Det är en Alpine 9882Ri, och hade egenheten att man inte kunde ha på rött sken ELLER auto dimmer funktion inställt i huvudenheten, annars började den slö blinka i olika styrkor. Men på Blå-färg konstant och utan auto-dimmer funktion fungerar det fint. Dock starkt ljus på kvällskvisten.


322 Inlägg
8 maj 2011
#10
dra ny plus o minus som de ska vara

660 Inlägg
8 maj 2011
#11
driftking199 skrev:
dra ny plus o minus som de ska vara

Och hur ska det vara då?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
8 maj 2011
#12
Soderqvist skrev:
driftking199 skrev:
dra ny plus o minus som de ska vara

Och hur ska det vara då?

//Soderqvist

till plus och minus? haha big_smile

~Andy~

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 maj 2011
#13
kör in bilen i garage  mät kablarna med  tänt i garaget och sen släcker du    om de blir skillnad mät då vilke stift du har konstant + och acc

466 Inlägg
8 maj 2011
#14
mörkrädd kanske? hehe nä jag har ingen aning


3 466 Inlägg
8 maj 2011
#15
koppla ur den orangea kabeln o testa. Jag använder aldrig den...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

660 Inlägg
8 maj 2011
#16
M_icke_ skrev:
koppla ur den orangea kabeln o testa. Jag använder aldrig den...

På min eclipse så lös inte knapparna på stereon utan den, antar att det är olika för olika stereos men det skadar aldrig att ha kablarna i iso-kontakten rätt kopplade även fast man kanske inte använder dom

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

3 466 Inlägg
8 maj 2011
#17
Soderqvist skrev:
M_icke_ skrev:
koppla ur den orangea kabeln o testa. Jag använder aldrig den...

På min eclipse så lös inte knapparna på stereon utan den, antar att det är olika för olika stereos men det skadar aldrig att ha kablarna i iso-kontakten rätt kopplade även fast man kanske inte använder dom

//Soderqvist

Men man kan ändå koppla ur den o testa, right?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

16 197 Inlägg
8 maj 2011
#18
M_icke_ skrev:
Soderqvist skrev:
M_icke_ skrev:
koppla ur den orangea kabeln o testa. Jag använder aldrig den...

På min eclipse så lös inte knapparna på stereon utan den, antar att det är olika för olika stereos men det skadar aldrig att ha kablarna i iso-kontakten rätt kopplade även fast man kanske inte använder dom

//Soderqvist

Men man kan ändå koppla ur den o testa, right?

nej de kan man inte för då lyser in hans eclips.. haha wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Tvättar med diesel
146 Inlägg
8 maj 2011
#19
Vad jag har förstått i min pioneer så är dimmer funktionen till för att belysningen i stereon ska dämpas när man slår på strålkastarna för att man inte ska bländas av ljuset från stereon.


329 Inlägg
8 maj 2011
#20
På min gamle golf hängde dimmer funktionen ihop med hur starkt instrument panelen lyste.
en annan HU hade det ihop med hur länge man låtit skiten stå orörd.



Sök