Jag har en kina kopia av en Garrett T3/T4 och för någon vecka sedan när jag började gatmappa så fick jag skenande laddtryck hela tiden och det konstaterades att avledningshålet var för litet så de portades upp.
Sedan fick jag inte mer är 0,5 i laddtryck utan slang till WG så jag spännde då stången som kan ha varit i slappaste laget. Så nu ska den öppna runt 0,8-1 bar (testat med kompressor). Men jag får inte mer än 1,1bar i ladd även fast jag rycker slangen till WG...
Jag tycker att den borde vara tätt runt plattan till hålet då laddtrycket börjar bygga vid 3.000 Rpm och sen bygger på som de ska men peakar 1,1 bar för att sedan gå ner något.
Jag har testat 2 olika WG klockor och fjädern i dem är hårda...
Är avgastrycket så pass högt att det pressar upp locket? Jag har inte testat att låsa fast stången än.
Saab 9000 2.0t