3219
Sök

Någon mer än jag som är sjukt trött på folk som inte kan Svenska i annons sammanhang?

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Måste skriva av mig lite innan jag nitar grannen eller sular en flaska i väggen.

Senaste veckorna har det nästintill ENBART hört av sig en jäkla massa pajaser på diverse annonser som jag har ute.

Exempelvis, samtal mellan 23-02.00 på natten.

Folk som frågar när man kan komma, man säger en tid eller ett tids intervall exempelvis (På förmiddagen för jag är upptagen på eftermiddagen) då ringer dom klockan 16-17.00 och säger att dom är på väg. Seriöst hur förbannat efterblivna är folk nuförtiden?

Kan majoriteten av Svenska folket inte svenska eller är dom bara inte läskunniga?

Tips för att slippa sånt folk?
Någon mer som varit utsatt för liknande grejer?

Har plockat bort telenmr från mina annonser nu då jag är trött på folk som ringer bara för att man ska hjälpa dom laga sina bilar via telefon, snacka om delar man inte äger, svara på frågor om vad man tror dom kan få för sin bil och annat oväsentligt.

/Pissed Mackan

"Liberty of thought is the life of the soul"

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
8 maj 2011
"annons sammanhang"? "Svenska"?

Kasta inte pil i kuvös wink

Men visst, störigt är det väl. Tips: Stäng av ljudet på telefonen när du inte vill bli störd.
Sen kommer det ju alltid finnas idioter som inte kan klara av att hålla sig till vad som är överenskommet. Sånt får man ta.

/Mattias

Muttley
8 maj 2011
Ja alltså du själv hade en del konstigt skrivet.

Annars skriver man i annonsen vilka tider du kan bli nådd på. Och de gör jag och ingen ringer utanför de tiderna och gör dem det så är de ju deras problem att jag inte svarar. Om de ringer på natten får du väl, stänga av ljudet på telefonen.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
8 maj 2011
Håller med!.

Dock har man ett MOBIL nummer i annonsen så är det faktiskt okej att ringa dygnet runt. Vill man inte bli störd så har man möjligheten och stänga av mobilen!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 maj 2011
En stadigt återkommande mail är ngt i stil med

"hej jag såg din bil på block et några fel när kan man komma och kolla på den tackhej"
eller
"bilen vara mkt bra? jag komma köpa imorgon? du får [30% av annonspriset]"?

När jag skulle sälja min gamla vinterbil (som motorn hade gått sönder på) för typ 500:- bara för att bli av med den. Så ringer det en kille medans jag är på väg in till tandläkaren, och så frågar han lite normala frågor, sen säger han;
"va äre för fel med motor igentligen?"
-Ja, den har skurit.
Då blev han typ förbannad och sa: "Ja men hade den gått sönder eller skurit!?"
-Uhm...?
Så tjatade han på ett tag medans jag bara "hummade" som svar då jag stod i receptionen och skulle anmäla mej.
"Hördu, vafan håller du på med?"
-Ursäkta?
"Ja, låter som att du [kommer inte ihåg va han sa]"

Then I got maaaaad, och hon i receptionen blev smått förvånad tongue

Men vilket jävla muppar det finns vettu!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

162 Inlägg
8 maj 2011
När folk inte dyker upp trots att dom ringt och sagt att "jag åker hemifrån nu". Blir fan tokig på sådant.

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
8 maj 2011
Det bästa vore att skriva under vilka tider tas emot samtal, samt att du visar bilen endast efter bokade möte.
Ringer någon och säger att är på väg dit utan att boka tid först,svaret kan bli "jag är också på väg hemifrån".
I frågan om språket,ja det är inte alla som kan svenska,även svenskar.
Kommer du i några delar av centrala Skåne så är det katastrof.
Vidare finns många som kan inte svenska men kan säkerligen ett annat språk typ franska,engelska,mm. För det sista, finns en del flyktingar/svenskar som pratar Rosengård/Rynkeby svenska som är en språkblandning av svenska,turkiska,habibi,m-tv,....
Jag föreslår att du skriver bara e-post adr o alla som är intresserade lämnar sina telnr där! O ta del lungt! Livet är kort för att spendera tid o energi till sådana problem!
Ha en bra dag! :-)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Ett ytterligare problem var ju att min telefon var helt knas, därför skrev jag b.la i annonsen att jag nås enbart via sms eller mail och folk ringer ändå.

Jag kunde inte stänga av telefonen eller ljudet då jag har jour på en del grejer och då behöver vara anträffbar 24/7. Jag kunde inte heller svara på samtal då telefonen i sig hängde sig i mellan läget mellan ringning och lyft lur om man säger så.

Och har man bestämt sen 1-2 dagar tillbaka att man ska komma på morgon/förmiddag och personen i fråga inte dyker upp utan ringer 6 timmar senare och säger att dom är på väg, ja då blir man smått tokig.

Kan även hålla med det en annan påpekade i tråden om folk som ringer och säger att dom åker hemifrån/är halvvägs etc men sen aldrig dyker upp, man har väl  bättre saker för sig än att sitta och vänta?

P.s är folk har verkligen så ouppfostrade och icke logiskt tänkande att dom inte fattar själva att bara för att man inte skriver ut ring ej efter xx så betyder det att man kan ringa vilken tid som helst? Hört talas om respekt, logiskt tänkande och dylikt?
Senast redigerat av hedley (8 maj 2011)

Muttley
8 maj 2011
Jag kan se annonsörer som riktigt oseriöst folk som lägger ut nr men vill bara ha sms eller mail. Svenskar är överhuvudtaget jävligt fega för att främmande personer ringer om en vara. Fan är de med er. Lägg inte ut nr alls i annonsen om du inte vill de ska ringa. Sms och mail anser jag vara löjligt och oseriöst för en affär. Jag svarar inte folk som smsar mig om bilen.

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Jag kan se annonsörer som riktigt oseriöst folk som lägger ut nr men vill bara ha sms eller mail. Svenskar är överhuvudtaget jävligt fega för att främmande personer ringer om en vara. Fan är de med er. Lägg inte ut nr alls i annonsen om du inte vill de ska ringa. Sms och mail anser jag vara löjligt och oseriöst för en affär. Jag svarar inte folk som smsar mig om bilen.

Verkar som att du inte heller är läskunnig?
Skrev precis att jag inte KUNDE svara.

Har inget emot att folk ringer såvida det inte är massa bönrullar pajaser som tror att man ska ge dom grejer gratis.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 maj 2011
tkd_rille skrev:

Ser många som tycker så. Såklart mest hos äldre som inte riktigt kan med tekniken.
Jag personligen tycker att hoppar man över chansen till en bra bil för att man inte får telefonnumret direkt är man lite naiv.

Men om man nu bara får skicka mail, så vill jag därimot se att det svaras på inom rimlig tid. Inte 2 dagar efteråt.
Senast redigerat av LeafBox (8 maj 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Muttley
8 maj 2011
hedley skrev:
tkd_rille skrev:

Har inget emot att folk ringer såvida det inte är massa bönrullar pajaser som tror att man ska ge dom grejer gratis.

Klart jag är. Men vill du inte att de ska ringa så lägg inte ut nr så pass enkelt är det.

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
LeafBox skrev:
tkd_rille skrev:

Ser många som tycker så. Såklart mest hos äldre som inte riktigt kan med tekniken.
Jag personligen tycker att hoppar man över chansen till en bra bil för att man inte får telefonnumret direkt är man lite naiv.

Men om man nu bara får skicka mail, så vill jag därimot se att det svaras på inom rimlig tid. Inte 2 dagar efteråt.

Att använda mail som första kontakt är ju även för att slippa allt för många samtal.
Är man intresserad kan man ju maila och lämna sitt nummer så att säljaren själv kan kontakta personen i fråga.

Och då menar jag inte ett mail i stil med "RING MEJ JAG TROR JAG VILL KÖPA NÅT" utan mer seriöst.

Muttley
8 maj 2011
LeafBox skrev:
tkd_rille skrev:

Klart . Men de flesta som lägger ut att de enbart ska svaras via sms mail de är ungdomar. Och allt jag själv köper är de enbart folk som vill att man ska ringa.  De är som sagt inte så svårt att lägga ut vilka tider folk ska ringa och ringer folk ändå så får man väl skaffa kontantnr för just försäljning.

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
hedley skrev:
tkd_rille skrev:

Klart jag är. Men vill du inte att de ska ringa så lägg inte ut nr så pass enkelt är det.

Är la upp till mig om jag godtar sms eller inte?
Man behöver ju knappast ignorera allt annat bara för att ett nummer står där, då talar vi om ignorans, bristande respekt och allmänt missanpassat betèende med snudd på destruktivitet.

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
LeafBox skrev:
tkd_rille skrev:

Klart . Men de flesta som lägger ut att de enbart ska svaras via sms mail de är ungdomar. Och allt jag själv köper är de enbart folk som vill att man ska ringa.  De är som sagt inte så svårt att lägga ut vilka tider folk ska ringa och ringer folk ändå så får man väl skaffa kontantnr för just försäljning.

Så du menar att man ska behöva köpa en annan mobil och ett kontantkort för att slippa folk med lågt IQ? Det är ju som att säga åt mobbade barn i skolan att byta skola istället för att vilja ta itu med det verkligen problemet.

Muttley
8 maj 2011
hedley skrev:
tkd_rille skrev:
hedley skrev:

Man behöver ju knappast ignorera allt annat bara för att ett nummer står där, då talar vi om ignorans, bristande respekt och allmänt missanpassat betèende med snudd på destruktivitet.

Tänk sen om lite. De är du som säljer en vara, och de är ju absolut inte din marknad när du säljer idag.
Med tanke på hur många annonser som finnes ute så lär man ju inte gå miste om något så länge de inte är något riktigt speciellt.

Muttley
8 maj 2011
hedley skrev:
tkd_rille skrev:
LeafBox skrev:

Så du menar att man ska behöva köpa en annan mobil och ett kontantkort för att slippa folk med lågt IQ? Det är ju som att säga åt mobbade barn i skolan att byta skola istället för att vilja ta itu med det verkligen problemet.

Och verkligheten är också att mobbade barn byter skola.
Jag sade vad jag tycker och nog med det nu. Annars lär tråden gå riktigt åt fel håll. Även om de är mer likt blogg så de faktiskt inte finnes så mycket att diskutera om saken

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
hedley skrev:
tkd_rille skrev:

Tänk sen om lite. De är du som säljer en vara, och de är ju absolut inte din marknad när du säljer idag.
Med tanke på hur många annonser som finnes ute så lär man ju inte gå miste om något så länge de inte är något riktigt speciellt.

Man kan göra det till sin marknad eller det man säljer konkurranskraftigt genom prisreglering osv. Sen är inte alla som säljer grejer i stort behov av pengar utan vill bara få mer plats hemma. Då gör det inte mig så mycket om jag får vänta ett par dagar längre för att sälja en vara.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 maj 2011
Ser allt fler som skriver att man "endast talar svenska" i sina annonser. Jag har inte kört på det än, men jag håller definitivt med om att det finns lite för många ärkepuckon som ringer och härjar. T.ex när jag sålde min V70 2.0F så var det minsann en snubbe som ringde och bjöd sådär 30 000 kr under utsatt pris (som bara det var ett förhållandevis lågt pris). Jag sa nej, sedan ringde han och sa att han var på väg och att jag var "bunden till vår överenskommelse". Jo, men tjenare. Brukar slänga på luren eller helt enkelt säga att jag inte vill prata till människor som inte känns "okej". Klart det ska kännas okej att sälja liksom...

Sök