2874
Sök

Vänster bakdörr låses ibland inte. Saab 93 SportSedan 2.0t -03

6 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Har ett mer eller mindre irriterande problem.
Min vänstra bakdörr har ofta inte låsts/låsts upp.
Trycker jag på "lås upp" så låses alla dörrar upp utom vänster bak.
Trycker jag sedan på "lås" så låses alla dörrar, även vänster bak, efter en liten stund (5s eller så) så kommer ett litet klickljud från vänster bakdörr, trycker jag då på "lås upp" ännu en gång så låses alla dörrar upp (även vänster bak).

Likadant är det när alla dörrar är upplåsta och man ska gå ifrån bilen.
Jag trycker på "lås" och alla dörrar låses utom vänster bak. Väntar man då ännu en gång ca 5s på det där klickljudet och låser upp och låser snabbt igen så låses samtliga dörrar (även vänster bak).

Snälla hjälp mig! Detta kan stå mig dyrt en dag om jag glömmer det..

Elektriker
718 Inlägg
9 maj 2011
Mot dina fälgar så ger jag rätt svar? ;)hehe

Nä men, en början är ju att ta upp dörrsidan och sitta i bilen å kolla vad som händer när du låser och låser upp m.m. Kan ju va nå så enkelt som glappande kontakt/motor/brytare. Sen vet jag dock inte hur de funka på dom nya 93, om låset är nå super advanced som är kopplat separat allihop till centraldatorn på nå vis.. ingen expert tyvärr. Men som sagt ta upp dörren å kolla.

Sen ett annat råd är ju att flytta tråden till elektronik delen, känns som den kan va lämpligare där kanske?
Senast redigerat av monno (9 maj 2011)

Som att kasta vatten i sjön.

6 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Tack för båda tipsen. Jag har nämligen gjort en tråd där, då jag insåg lite sent att den första inte hamnade helt rätt tongue men som sagt det är ju en bra början, tack för hjälpen!

Elektriker
718 Inlägg
9 maj 2011
Bara som tillägg så kan de va bra å sitta med en multimeter å mäta spänningen m.m. smile

Som att kasta vatten i sjön.

Sök