3835
Sök

Sydekens - SAAB 9-3 2,0 SE -SPL Dynamics, Bygger vidare till 2013, bättre, snyggare :)

Ljudbygge i Saab 9-3

201 359 Visningar
Uppdaterades senast 13 juli 2013
750 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:

Ser bra ut! Tror nästan du ska använda mer polyester på glasfibermattan tongue Den ska va helt genomdränkt:) O va noga med o trycka ut all lyft som kan samlas under smile

aha tongue o jag som tyckte jag tog för mycket big_smile för mattan börja ''dela'' sig nästan tongue  Men ska tänka på det till den dörrsidan jag håller på med nu. Ja det blev lite luft under där limmet ifrån frigoliten satt men det är borta nu på den jag håller på med smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

6 558 Inlägg
28 april 2012
varför  köpa 1l för  blir jue möjje dyrare liter-pris då smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

750 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
racer-putte skrev:

visste inte exakt hur mycket som skulle gå åt men jag har ju som sagt märkt att det gick åt en del, så det blev 4st totalt. Hade jag vetat det från början hade jag köpt en 5liters burk för när jag e klar med dörrarna tror jag inte jag ska använda polyester till något mer tongue men skit samma.. bjuder på dom 61 kronerna big_smile
Senast redigerat av Sydeken (28 april 2012)

Dцьstэp

6 558 Inlägg
28 april 2012
Sydeken skrev:
racer-putte skrev:

visste inte exakt hur mycket som skulle gå åt men jag har ju som sagt märkt att det gick åt en del, så det blev 4st totalt. Hade jag vetat det från början hade jag köpt en 5liters burk för när jag e klar med dörrarna tror jag inte jag ska använda polyester till något mer tongue

precis va en 5a ja mena de e sån skillnad i pris så du har typ bara betalat för 4 iaf fast du fick 5l smile men vore ja du skulle ja sätta illbaxs dörrsidorna såfort du plastat klart risken e att dom tokslår sig  ,,

3 466 Inlägg
28 april 2012
Sydeken skrev:
M_icke_ skrev:

Ser bra ut! Tror nästan du ska använda mer polyester på glasfibermattan tongue Den ska va helt genomdränkt:) O va noga med o trycka ut all lyft som kan samlas under smile

aha tongue o jag som tyckte jag tog för mycket big_smile för mattan börja ''dela'' sig nästan tongue  Men ska tänka på det till den dörrsidan jag håller på med nu. Ja det blev lite luft under där limmet ifrån frigoliten satt men det är borta nu på den jag håller på med smile

Nej mattan ska dränkas så pass att glasfiberväven blir genomskinlig, du får då en sorts gelé som när den torkar blir armerad plast. Vitsen med glasfibern är att armera polyestern så att den inte spricker smile
Du kan lägga flera lager glasfiber på varandra om du vill ha det extra starkt o sedan dränka in det ordentligt. För att sedan få ut luften så kan du använda en pensel till att "dutta" på mattan så alla bubblor försvinner.

När du fått till de bra så ska du inte kunna se varken glasfiberväven eller några bubblor under(dessa ser ut som ljusa fläckar) Och skulle de va så att du har fått de lite ojämnt så kan du med en pensel dra ut de o jämna till smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
28 april 2012
racer-putte skrev:
Sydeken skrev:
racer-putte skrev:

visste inte exakt hur mycket som skulle gå åt men jag har ju som sagt märkt att det gick åt en del, så det blev 4st totalt. Hade jag vetat det från början hade jag köpt en 5liters burk för när jag e klar med dörrarna tror jag inte jag ska använda polyester till något mer tongue

precis va en 5a ja mena de e sån skillnad i pris så du har typ bara betalat för 4 iaf fast du fick 5l smile men vore ja du skulle ja sätta illbaxs dörrsidorna såfort du plastat klart risken e att dom tokslår sig  ,,

Jag har faktiskt testat denna metoden då jag plastat flera dörrar och om man mättar pappen först så kommer den inte slå sig när man lägger på glasfibret sen och när det väl har torkat så kan man spänna filten o plasta vidare utan att vara orolig;)

Rekommenderar dock att man kontrollerar innan man spänner filten, saabdörrsidorna är lätta då dom är raka, bara o lägga på ett betonggolv så ser man om den har blivit skev smile

6 558 Inlägg
28 april 2012
M_icke_ skrev:
racer-putte skrev:
Sydeken skrev:

Jag har faktiskt testat denna metoden då jag plastat flera dörrar och om man mättar pappen först så kommer den inte slå sig när man lägger på glasfibret sen och när det väl har torkat så kan man spänna filten o plasta vidare utan att vara orolig;)

Rekommenderar dock att man kontrollerar innan man spänner filten, saabdörrsidorna är lätta då dom är raka, bara o lägga på ett betonggolv så ser man om den har blivit skev smile

men för att va säker på  att dom inte slår sig ..så sopar man fast dom på studs  jobbigt när dom slår sig smile
Senast redigerat av racer-putte (28 april 2012)

750 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160548/160548-3c20f9ac5db80efd62072795625bd540.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160548/160548-53d4037937402ce5bcc2c35068f06c86.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160548/160548-170fe9e0906f2ec80432f154321f2c6e.jpg

Allt för idag, fått gjort en hel del tycker jag smile blir mer imorgon, Ha de! tongue

Dцьstэp

750 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
En fråga, hur har ni som gjort om Saab dörrsidor fäst dörrsidan längst ner på dörren? För på min så sitter dom fästena på sidofacket som man är tvungen att ta av. Kan ta en bild sen om ni inte förstår vad jag menar smile

Dцьstэp

750 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Någon i skåne som kan fixa 4st  6,5'' mdf ringar ikväll eller tidigt imorgon ? ? ?  smile

Dцьstэp

76 Inlägg
30 april 2012
Har två fast i märsta.. sad

750 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
Roggan81 skrev:
Har två fast i märsta.. sad

Lite långt tyvärr wink .. får se om det blir till att beställa.. tanken va att jag skulle ha dom idag så jag kunde fortsätta men men .. hmm

Dцьstэp

76 Inlägg
1 maj 2012
Förstog de wink önskar dig lycka till smile kommer bli kanon snyggt de där wink

750 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Roggan81 skrev:
Förstog de wink önskar dig lycka till smile kommer bli kanon snyggt de där wink

Tack!! smile ja jag hoppas på det, första gången jag ens använder glasfiber tongue men nu är iallafall ringarna beställda, orkade inte vänta.. smile

Dцьstэp

750 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Så då har 6,5 ringarna kommit så blir att hämta dom ikväll big_smile !!

Köpte även en vinge igår, kommer bild sen ikväll om jag hinner! Kan någon gissa vilken vinge? wink

Dцьstэp

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 maj 2012
Viggenvinge?

3 466 Inlägg
3 maj 2012
Sydeken skrev:
En fråga, hur har ni som gjort om Saab dörrsidor fäst dörrsidan längst ner på dörren? För på min så sitter dom fästena på sidofacket som man är tvungen att ta av. Kan ta en bild sen om ni inte förstår vad jag menar smile

Du kan ju plasta på egna fästen wink

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
3 maj 2012
Två plåtbitar som vinklas till rätt form och sen plasta fast dom på insidan.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

750 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Viggenvinge?

stämmer bra de smile

Dцьstэp

750 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Sydeken skrev:

Du kan ju plasta på egna fästen wink

ska kolla på den när jag plastat upp ringarna wink

Dцьstэp

Sök