2705
Sök

Saab 900 2.0, går dåligt och rycker vid 2000 varv.

8 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Hejsan

Jag har en Saab 900 2.0, 250HK, ombyggd motor som har gått 1700mil, inte jag som gjort det.

Nu till problemet: När motorn är kall så går den hur bra som helst, man kan varva, turbon går i som den ska och allt funkar men när motorn blir lite varm, efter kanske 10min så händer detta: Om man står still och börjar köra så hackar den något enormt vid 2000varv, det är väldigt nära att den lägger av. Hackar på alla växlar vid 2000varv.

Har sökt runt och såg att det vara flera som hade detta problem och att de byte deras vevaxelsgivare, vilket jag gjorde men tyvärr hjälpte detta inte mig.

Tacksam för snabbt svar.

8 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Ingen som har något tips?

8 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
Tändstift är byta för inte längesen, luftfiltret vet jag dock inte.

100 Inlägg
22 maj 2011
min spökade i fjol med att gick oroligt på tomgång , och blöddra lätt vid kall motor samt att jag fick check engine ibland oxå.
Jag bytte stift till saab original (dock ej d svindyra  behövs inte) och ett nytt luftfilter som va ganska så skitet , bytte även rotor och fördelarlock nu har jag inga problem längre.

Såg nu att du skrev att din motor e "förbättrad" wink
Kan inte va något med bränslesprutet då ?
E d bytt box på den ?
Senast redigerat av snusarn (22 maj 2011)

8 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Det blir nog att gå ut och kolla bränslesprutet, byta tändstift och diverse saker. Tack för hjälpen:)

100 Inlägg
22 maj 2011
qupe skrev:
Det blir nog att gå ut och kolla bränslesprutet, byta tändstift och diverse saker. Tack för hjälpen:)

Så lite så bara bra om man kan hjälpa till.
Återkom gärna i tråden om du finner vad felen berodde på.
Lycka till.

8 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Lämnade in den på verkstad och det visade sig att vara bränslepumpen som hade lagt av, går som ett skott nu.

Sök