I grunden är det ju samma motor, Folk brukar ju ta vev från en diesel till sinna 2.2liters 5or för att få 2.5l.
Block är nästintill samma , Dock toppen är enbart samma på 10v 5orna eftersom det är insug och avgas på samma sida, Inte som 20v som är crossflow. Men går ju inte att ta en bensintopp för den delen, För finns inge hål för spriddare och glödstift. Men i gruden är det samma motor så att säga
Ang gasen så är det helt elektriskt.
Motorbygget tar farten mer till vintern då jag försöker fixa annat som känns viktigare just nu
Men har hitta ställen att beställa saker på alla fall
Stakar = Autoverdi
Kolvar =cp kolvar
Topppackning finns på en sida i usa.
Spridare= Findiesel
Cam slipas om av en motorfirma i stan
Toppen får 2mm större ventiler, portas och även andra ventilfjädrar (spm motor)
Veven ska balanseras
Kolvar och stakar ska viktas
Svänghjul blir ett lättat från en d24 (enkelmasse) Eller om ska testa och se om ett s2 svänghjul passar Så fall blir det en sån med värre tryckplatta och lamell.
Sen ska diff i lådan givetivs så slipper man spinna bort sig.
Ja mer kommer det bli med tiden som vanligt, Flyttar in i garage nu vid månadsskiftet så har någonstans att ha bilen alla fall
Mvh Andreas