2957
Sök

Slutsteget går in i protection läge. under 10.8 volt, HJÄLP!!

21 761 Inlägg
25 maj 2011
Har gjort om en tidigare bild: https://www1.garaget.org/gallery/images/15/14406/14406-65a8bc4b210fdee8b91e42f7ee255c1e.jpg

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Men det är ointressant, det intressanta är hur du har kopplat dem.
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … C_1ohm.gif
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … C_4ohm.gif

Sen beror det på hur du har kopplat dem till steget.

okej jag springer ut om och kollar brb 10 mins. ska även ta nån bild om jag får ljud till det.

3 187 Inlägg
25 maj 2011
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 93&p=2

i denna tråd (som jag länkade) verkar trådskaparen ändå ha rätt bra koll på grejerna, han verkar liksom veta vad han snackar om. men i denna verkar det som tvärt om..
aja kul läsning är det:D

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=215393&p=2

i denna tråd (som jag länkade) verkar trådskaparen ändå ha rätt bra koll på grejerna, han verkar liksom veta vad han snackar om. men i denna verkar det som tvärt om..
aja kul läsning är det:D

Det jag vet kan man ju dela med sig, det ja inte vet vill ja gärna lära mig, somsakt högtalare vetenskapen är en stor värld

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare

Det är kopplat + - går till +- på högtalarna, sen från dom 2 vidare till dom andra 2.

16 197 Inlägg
25 maj 2011
Bechmds skrev:

Det är kopplat + - går till +- på högtalarna, sen från dom 2 vidare till dom andra 2.

där har du svaret varför de går i protect.. för låg impedans.

koppla som på bilden ovan så blir de rätt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Bechmds skrev:

jag tycker det verkar som att du snackar om sådant du inte riktigt vet.
saxar ditt tidigare inlägg.

"0,5 omh Svin mycket bass dåligt ljud
1 omh mycket bas, lite bättre ljud, fast basarna hinner endån inte med
2 omh, får man en kontrollerad bas, samt bättre ljud
4 omh, är det perfekt ljud;)"

vart har du läst detta? eller hört?

eller kan det vara så att du skrev detta för att sälja ditt steg?

detta var vad en säljare sa till mig på en mds affär, han sa kortfattat bara så man liksom skulle förstå, men rätta mig om ja har fel, alltid öppen för info

16 197 Inlägg
25 maj 2011
Bechmds skrev:
big-jepp skrev:
Bechmds skrev:

detta var vad en säljare sa till mig på en mds affär, han sa kortfattat bara så man liksom skulle förstå, men rätta mig om ja har fel, alltid öppen för info

just den infon kanske stämmer på MDS egna steg..

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
25 maj 2011
Jag har bara ett tips: Lita inte på den försäljaren! Han verkar inte ha särskilt bra koll.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
haha det finns så många wannabees, men nu vet jag ialla fall vart jag ska ta reda på all info ifrån!, om nu inte den tabellen stämmer jag sa, kan ja få lika mycket bass på ett högre omh tal?, dock så sänks ju effekten som ges ut från steget vid högre omh

3 187 Inlägg
25 maj 2011
Bechmds skrev:
big-jepp skrev:
Bechmds skrev:

jag får nog säga som extrakim, lite inte på den säljaren!

evil: kan kanske vara så wink haha

119 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Aja, jag tackar så mycket för hjälpen, ska koppla in dom imorgon och se resultatet!, skriver i denna tråden hur resultatet blev!, ännu en gång tack för att ni lägger ner er tid för att hjälpa andra!

1 435 Inlägg
26 maj 2011
Tur att ditt steg har en bra protectfunction annars hade det nog brunnit rätt gött big_smile

119 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Tur att ditt steg har en bra protectfunction annars hade det nog brunnit rätt gött big_smile

Jo:P, de är tur hehe, fast nu ska ja sälja de steget igen och köpa ett spl 15000d

119 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
en sak är ganska skummt dock, mina 2 mds 12or spelar bättre än spl på 2500rms styck,  jag förstår mig inte riktigt på Ljud världen;)

16 197 Inlägg
26 maj 2011
Bechmds skrev:
en sak är ganska skummt dock, mina 2 mds 12or spelar bättre än spl på 2500rms styck,  jag förstår mig inte riktigt på Ljud världen;)

kanske e så att du har felbyggd låda å för lite effekt..

119 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Bechmds skrev:

jo det är sant, men bör jag komma över 145 db med dom 2 spl högtalarna och ett lite värre steg?, för just nu käns det som jag lagt ner en massa pengar på ingenting som låter:P, fick endån dom 2 högtalarna med låda för 5000kr. o dom kostar 5000kr styck just nu.

16 197 Inlägg
26 maj 2011
Bechmds skrev:
evilaudio skrev:
Bechmds skrev:

jo det är sant, men bör jag komma över 145 db med dom 2 spl högtalarna och ett lite värre steg?, för just nu käns det som jag lagt ner en massa pengar på ingenting som låter:P, fick endån dom 2 högtalarna med låda för 5000kr. o dom kostar 5000kr styck just nu.

man brukar räkna på följande vis.. om en bas kostar tex 3000kr så ska man köpa ett steg som kostar de dubbla för att driva de.

de e ett misstag MÅNGA gör.. dom köper skit dyra basar å sen har dom knappt nå pengar å lägga på steg..

de e MYCKE bättre att göra tvärtom..

119 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
jo det är sant, du kunde inte rekomenderat ett slutsteg som hade klarat av att driva dessa 2? mitt mål är ju 150db, då ska lådan dock byggas om eftersom det är en sluten låda nu.

hade tänkt mig att köpa ett EMPHASER EA15000

16 197 Inlägg
26 maj 2011
150 db e högt.. inget man bara slängar ihop utan kunskap (om man nu inte har en jävla tur)

har du nån länk till basarna?

Sök