3423
Sök

Tänkte köpa billjud men jag är sämst inom det

31 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Hej! Jag hade tänkt köpa billjud och har kollat runt lite på internet efter bra grejer vill ha bra tryck och ganska bra ljud endå men jag e som sagt sämt inom billjud så vet inte skillnad på tex 2ohm och 4 ohm och vad man ska köpa till vad osv så jag tänkte det kanske finns någon snäll skäl här som kan hjälpa mig lite tänk på saker runt 11-12 tusen som sagt bra tryck i basen vil känna i magen

Jag har kollat lite på alphine och har förstått att dom har bra ljud i stereon så det är en huvud enhet jag tänkt iaf om det finns nån bra t min budget dvs smile
Senast redigerat av Zpader (25 maj 2011)

3 187 Inlägg
25 maj 2011
Zpader skrev:
Hej! Jag hade tänkt köpa billjud och har kollat runt lite på internet efter bra grejer vill ha bra tryck och ganska bra ljud endå men jag e som sagt sämt inom billjud så vet inte skillnad på tex 2ohm och 4 ohm och vad man ska köpa till vad osv så jag tänkte det kanske finns någon snäll skäl här som kan hjälpa mig lite tänk på saker runt 11-12 tusen som sagt bra tryck i basen vil känna i magen

Jag har kollat lite på alphine och har förstått att dom har bra ljud i stereon så det är en huvud enhet jag tänkt iaf om det finns nån bra t min budget dvs smile

börjar med en huvudenhet
http://www.autohifi.se/?category_id=163 … =KDC-6051U

vad ska ingå mer i systemet?
bas samt steg till den?
framsystem med steg?
kablar?

31 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
okej tack tongue tänkte nå högtalare också för dom som sitter i nu är typ slutkörda från förra ägaren och kablar är väl bara fixa typ sånna dära 50mm men kablar och det kan jag fixa lite sj mest bas och steg å högtalare sånt jag behöver hjälp med smile sen en kondensator e det nödvändigt? jag har ingen konst i att bygga lådor heller btw och 12" bas typ två stycker är nått jag funderar på
Senast redigerat av Zpader (25 maj 2011)

31 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
okej blir det bra tryck med det där? smile

3 187 Inlägg
25 maj 2011
Zpader skrev:
okej blir det bra tryck med det där? smile

ja det kommer det, (med rätt låda och rätt installerat)  skulle du tycka att du vill ha ännu mera bas så kan du köpa en till likadan bas (steget som jag länkade till klarar lätt av att driva 2 stycken sådan)

31 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Okej tack så jätte mycket uppskattar verkligen hjälpen! smile jag får väl göra de big_smile

Sök