Kmarcus skrev:
turboforssen skrev:
jag vet inte vad det mesta är för bilar men.
kan inte säga nått om aussien på bana då jag inte testat den på just bana .
men har både sladdat med den och kört race och den är så mycket bättre än lamell eller slungdiff.
och ljudet är inte så störande som man tror , sen så ska den köras in ett ex antal mil och underdentiden låter den lite mer.
jag skulle säga att aussien är lika bra på en vardagsbil som en sinter , man står ut med det eller så gör man det inte
Aussin är ju öppen eller som en spole, vilket inte är bra på bana. Man behöver inte testa för att veta det
Vill bara påpeka att jag inte menar slungdiff, som många andra kallar lamelldiff...
Precis, det är ju en smaksak om man vill stå ut med det lilla(?) ljudet som blir eller inte. Vissa är kan ju inte åka i annat än en BMW 7serie till vardags och andra har inga problem med att köra utan både fjädrar och dämpare.
Jag står dock fast vid att en lamell eller torsen fungerar bäst i en bruksbil med lite extra pulver som man kanske dessutom tar ut på bana ibland.
kan påpeka att jag vet vad skillnaden mellan slung och lamell är och har aldrig hört att folk kallat en slungdiff för lamell.
men kan nog hålla med om att en torsen är ett bra alternativ