hallå där ute har en volvo 240 som jag har monterat extern wg på en 50 hks kopia , problemet är det att röret ifrån grenrör till wastegate spricker hela tiden. rivit det fyra gånger nu och börjar bli less och gissar att många här har haft samma problem. det är ett kina grenrör ifrån KL och en hks wg . det spricker runt om svetsfogarna alltså inte i. har testat med att gjort fästen. spricker ändå. femte gången gillt och har ni några tips?
är inne på flexrör direkt ifrån kollektorn sedan med någon form av stag för att hålla upp wgn ifrån motor.
några andra idéer? bifogar en bild lite dåligt tagen dock. Mvh micke
hade du haft en 38mm westgate kunde du köpt en adapter mellan grenrör och turbo. men va för rör har du till westgaten ??? det är inte så att westgaten är så tung att det spricker. du kan ju testa att stadga upp det med nått stag eller liknande.
hade du haft en 38mm westgate kunde du köpt en adapter mellan grenrör och turbo. men va för rör har du till westgaten ??? det är inte så att westgaten är så tung att det spricker. du kan ju testa att stadga upp det med nått stag eller liknande.
har testat o stadgat upp med ett stag. jo jag va inne på att det va för tungt... har nå avgasrör kanske är för tunt? men spricker ändå inte där.. det är de. flexrör ? sen stadga upp det ?
har testat o stadgat upp med ett stag. jo jag va inne på att det va för tungt... har nå avgasrör kanske är för tunt? men spricker ändå inte där.. det är de. flexrör ? sen stadga upp det ?
turbon tar nästan i huven redan så .. :p
vart spricker det då?? är det grenröret eller röret till westgaten ??? hur är det svetsat mig tig???