Hallå alla!
Då va STCS Mantorp avklarat! Konbanan gick okej, hade för lite servoolja i (tack Beeos för påfyllning
), så blev bara en runda!
Började dagen med att åka med Plutonius en runda, fy fan säger jag bara! Plötsligt va allt solklart, vilken skillnad det va med riktiga däck och ett bra chassi!
För min del började det bra, hängde med bra (även om jag gunga fram som en gammal fiskebåt)......Tills, bromsarna och däcken blev varma. Bilen understyrde, fick knappt stopp på den och betedde sig allmänt illa på banan!
Eftersom jag nu funderar och har insett att jag inte kommer ha pengarna att få CDEn att gå bra på bana så tung som den är så har jag nu en ny tanke. Ska man exempelvis lackera om en skärm på CDEn så åker där tusenlappar. Är det verkligen det jag vill? Med studentekonomi? Har ju faktiskt Fiat cabben att putsa på när jag vill det.
Vad tror ni om att avverka CDEn, byta topp packning på min CS. Lägga på Aero paketet (rätt färg) som jag fick med CSn. Lätta allt onödigt, sätta i 2st sportstolar. Motorn som MAX steg 3, bromsarna några något bättre (max nån tusing), samt att bättra på chassit!
Fotograf: Cactuz
Så vad tycker ni nu? CDEn med all dess utrustning, fix med Aero paket, småtrim osv.
Eller en mer renrakad banbil av min 9000 CS?
Bilen finns endast för nöjets skull, inget behov av den egentligen, så komforten kan jag skita i
Återkommer en vända till när jag fått resultatet från konbanan!
På återseende!