Mitt absolut första inlägg och helt ny här på forumet, jag hoppas jag förstått samtliga regler rätt?
Såhär är det, Dennis heter jag, är 19 år och hade körkort fram tills i mitten av juli förra året ^^. Blev av med det för fortkörning och ska ta om det igen om två veckor. Man blir ju av med både A och B kortet när man har dem på prövotid
![sad](img/smilies/sad.png)
.
Nu är det så att jag tänkte köpa en ny bil i samband med nya kortet men är riktigt osäker på vad jag ska köpa och så vidare, är inte så dunder hajj på det här med bilar, däremot är jag väldigt intresserad av att lära mig.
Här är bilen jag tänkt köpa:
http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 11&w=1Kom gärna med synpunkter, jag kanske bara har fallit för någon typisk försäljare scam =P....
Här är en lista med pryttlar jag inte förstår och hoppas att någon väldigt vänlig själ kunde förklara för mig vad de innebär:
BLITZ Boost Gauge
GREDDY Profec-B Boost Controller
HKS 2540 TURBO CONVERSION
HKS F-CON PRO V ECU
555cc Injectors
Large TRUST Front Mount Intercooler
Hard Pipe Kit
BLITZ Induction Kit
Uprated Clutch
Uprated 2 Way LSD
Fully Adjustable HKS Coilover Suspensions
Uprated Brakes
S14-A Front Conversion
Givetvis kan jag också gå in och googla allt det här, men informationen jag fick fram var lika svårtydd så det kändes lättare att fråga här.
Jag antar att regeln på alla såna här forum är att de hatar nybörjare som inte har koll, men jag hoppades att för ett 18+ forum skulle attityden vara lite annorlunda
![smile](img/smilies/smile.png)
Så här är jag och gör ett försök så får jag väll se var det leder. Det värsta som kan hända är att jag gjort bort mig online ^^
Tack på förhand
Dennis