2587
Sök

Sol-och Dekorfilm Istället För Lack

10 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har en Golf 3 -93 som har blivit extremt matt i lacken på huven men framför allt på taket..
Eftersom jag vill göra något "häftigt" med bilen funderade jag först på att lacka om bilen, taket & huven i svart då, men det var alldeles för dyrt för min smak, sen tipsade någon mig om Dekorfilm Istället för lack, då det är oerhört mycket billigare..
Så nu är min fråga till er.. vet nån någon bra sida där man kan köpa Sol-och dekorfilm???

Hjälp snälla!!!

93 Inlägg
29 maj 2011
tjena, kolfibervinyl på tak å motorhuv skulle bli grymt coolt. jag håller på att testa en leverantör av kolfiber vinyl nu och det funkar grymt bra. Intresserad så skicka PM

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

10 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
vad är det för skillnad prismässigt på kolfiber-vinyl och dekorfilm? om dekorfilm är billigare funkar det väl minst sagt lika bra??

93 Inlägg
30 maj 2011
vad dekorfilm kostar vet jag inte? Men frågan är vad man tycker är snyggast. Den kolfiber vinyl jag testar nu är otroligt snygg, den har en strukturerad yta. Det blir kort sagt, vansinnigt snyggt wink

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

10 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
en dekorfilm-bit på 115x155 cm kostar drygt 500..
ahkej.. men vad kostar kolfibervinyl då?

93 Inlägg
30 maj 2011
625 kr metern, det e 150cm bred. Grymt lättarbetad. luftkanaler undertill för att lättare få bort luftbublor.

Så här der den ut på
https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161723/161723-a7ce0519e0a9a6f215fdba6798fb357b.jpg
Senast redigerat av Glennviking (30 maj 2011)

10 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
ser ju riktigt fränt ut.. fast ser lite plastigt ut, ser ju inter ut som om det skulle vara ist för lack.. är ju det jag vill åt.. så kommer nog köra på dekorfilm då det känns som ett bättre val och för att jag ändå inte ska lägga ner alltför mkt pengar på den bilen jag har nu.. men tack för tipset!! smile

572 Inlägg
8 mars 2012
Kolla på Ebay.. Där säljer dom billiga kolfiber vinyler.

Jag hade kollat där om jag varit som dig..

http://www.ebay.com/itm/50-36-3D-Carbon … 3056wt_932
Senast redigerat av Dannz0 (8 mars 2012)

DZ Design På Facebook

326 Inlägg
8 mars 2012
tänk bara på att vinylfolie behöver en lackerad och iallafall en halvblank yta att kunna fästa på optimalt.. så på riktigt dåliga ytor samt olackerad plast så kommer vinylen ej att fästa smile

"Sweet Insane Road Maniac"

Sök