aha_100 skrev:
Growe skrev:
aha_100 skrev:
Jaha, då sket det sig då.
Märkligt system vi har..
det är det vi inte har...annars hade alla setat och rattat runt i en liten cheva eller något för att klara C kortet fast dom i själva verket nätt och jämnt kan hålla en cheva pickis på vägen
dom snackar om att införa andra behörigheter tex d1 d2 osv för att folk som är värdlösa på att ratta större fordon ska kunna köra mindre bussar
fast vilken arbetsgivare anställern en tomte som inte klarar av att köra en fullstor buss
Jo men om det krävs C kort för att kunna köra en liten cheva så borde man kunna köra upp i en liten cheva för C också. Det måste ju stämma överens båda vägarna.
D1 D2 osv låter mer vettigt isf.
visst kan det vara om man snackar privat att ta tex c1 för att köra upp till 6.5ton men man får inga jobb med ett sånt körkort det kan jag garantera
jag sitter och kör en buss som garanterat skulle gå under lätta D en liten iveco med 5tons chassi tar 19pass
men hade jag varit låst med det kortet hade jag aldrig fått jobb
inte en chans för det bevisar bara att man inte kan ta något bättre kort mer eller mindre
nu rattar jag iof även stora bussar men 20mil om dagen averkar jag med min lilla fjöns iveco
men ur brukar synpunkt så fungerar det perfekt om nu det blir olika klasser på C oxå vet att d är på gång
förr fick man C när man tog D men av någon anledning tror dom att det är svårare att köra en lastbil utan släp en en buss med 2meter överhäng åt alla håll
samma sak med att jag kan köra en ombyggd buss som är ska reggas till husbuss till reggnignen men inte därifrån men min svärmor får göra det eftersom hon tog körkortet tillräckligt tidigt
så sjuka korkade körkortsregler så att man vill gråta
dom mesta poliserna kommer endå aldrig fattat att man behöver C kort polarn torskade för fortkörning i en C reggad sprint med B kort och dom märkte inte ens något
dom tog dock kortet av andra anledningar..tydligen ska man inte köra i 160 med en sprint ;-)