2967
Sök

Köra med sugboxar på en turbo konverterad motor ? Volvo 940 ?

26 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har turbo konvenerat min volvo 940 årsmodell 91,
Alltså 531 och vx3, har monterat original 940 turbo och 740 grenrör, 16v spridare och 940 original ic och laddar 0.5
och nu till problemet,
har original boxar i bilen, den går ju bra att köra med så länge man inte anstränger motorn, men när laddtrycket kommer och när turbon laddar 0.5 så börjar motorn spika som F*N och bryter hela elsystemet i bilen?

har hört från folk att man ska kunna ladda 0.5 med original boxar utan att den ska spika? eller är det fel?
kanske är det något fel på min bil? men vad skulle de vara då ?

MVH

AlexanderEmilsson.

1 319 Inlägg
1 juni 2011
Men. 16v spridare flödar ju typ lika mycket som vanliga 8v spridare? Du lär ju ha alldeles för lite soppa. Sätt på turbo spridare till att börja med.

_----------'

VD Hammar
613 Inlägg
2 juni 2011
AlexanderEmilsson skrev:
Hej!
Jag har turbo konvenerat min volvo 940 årsmodell 91,
Alltså 531 och vx3, har monterat original 940 turbo och 740 grenrör, 16v spridare och 940 original ic och laddar 0.5
och nu till problemet,
har original boxar i bilen, den går ju bra att köra med så länge man inte anstränger motorn, men när laddtrycket kommer och när turbon laddar 0.5 så börjar motorn spika som F*N och bryter hela elsystemet i bilen?

har hört från folk att man ska kunna ladda 0.5 med original boxar utan att den ska spika? eller är det fel?
kanske är det något fel på min bil? men vad skulle de vara då ?

MVH

AlexanderEmilsson.

Ja du har hört ja, tror du på skvaller tidningar med eller. det är ju uppenbart den behöver mer soppa eller vad vill du ha svar på ??

MVH Johan

Sök