3141
Sök

Svart färg på bil, jobbigt att ha?

4 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Har svårt för att bestämma vilken färg jag vill ha på en bil ja ska köpa. Tycker svart är jättesnyggt men ska vara jobbig att hålla fin?

Vill ha era kommentarer om svart färg på bilar.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
Kudde skrev:
Har svårt för att bestämma vilken färg jag vill ha på en bil ja ska köpa. Tycker svart är jättesnyggt men ska vara jobbig att hålla fin?

Vill ha era kommentarer om svart färg på bilar.

Ja, svart färg på en bil är nog det värsta man kan ha helt enkelt. Det allra minsta skit syns direkt, det går nästan aldrig att ha den så att den ser ren ut! Det var väl det negativa. Det finns positivt oxå. Gillar man att hålla på att tvätta och greja så är det värt det för en svart och ren bil är nog bland det finaste i bilväg som finns!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Maskinförare
287 Inlägg
2 juni 2011
Håller med en svart bil är så jäkla fin när den är ren och blank men som sagt minsta lilla skit syns.

Forummoderator
18 041 Inlägg
2 juni 2011
Jag tvättar mina Chryslers ofta. Visst syns skiten direkt. Men som du säger: Ville ha en svart bil.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

26 Inlägg
2 juni 2011
Är bilen ren, så är svart enligt mig den snyggaste färgen. Men som alla andra skriver så är det svårt att hålla rent. Man måste gilla å tvätta.

// Skytt

796 Inlägg
2 juni 2011
Precis som alla andra, ÄCKLIGT jobbigt att hålla rent! Putsade på nya 9-3kombin imorse, började vid 08:00, klar vid 15:00. Vart sjukt snyggt! Men efter en tur till affären så var den den dammig direkt -.-

Hemma bra, garaget BÄST!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
mrpalmer skrev:
Precis som alla andra, ÄCKLIGT jobbigt att hålla rent! Putsade på nya 9-3kombin imorse, började vid 08:00, klar vid 15:00. Vart sjukt snyggt! Men efter en tur till affären så var den den dammig direkt -.-

Så är livet med svart bil! Visst blir alla lika dammiga men det syns som sagts väldigt lätt på en svart bil. Ibland kan det kännas meningslöst att hålla på i 7 timmar för att sedan komma hem ifrån affären och upptäcka att nästan allt arbete syns meningslöst! Men man måste ju hålla efter kapitalet.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Supraman
2 300 Inlägg
2 juni 2011
Allt syns på en svart, repor, stenskott, smuts.
Gillar man att tvätta så e de rätt bil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

796 Inlägg
2 juni 2011
Vettemannen skrev:
mrpalmer skrev:

Så är livet med svart bil! Visst blir alla lika dammiga men det syns som sagts väldigt lätt på en svart bil. Ibland kan det kännas meningslöst att hålla på i 7 timmar för att sedan komma hem ifrån affären och upptäcka att nästan allt arbete syns meningslöst! Men man måste ju hålla efter kapitalet.

/Benny

Jo, så är de! Men t.ex. idag när jag tog lite kort på båda bilarna, helt blanka och fina, då är de värt de! wink

Hemma bra, garaget BÄST!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
mrpalmer skrev:
Vettemannen skrev:
mrpalmer skrev:

/Benny

Jo, så är de! Men t.ex. idag när jag tog lite kort på båda bilarna, helt blanka och fina, då är de värt de! wink

Oja, det är värt det!!!!

/Benny

Min youtubekanal!

Supraman
2 300 Inlägg
2 juni 2011

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
Stefan Varberg skrev:

Varför postar du likadana inlägg?

/Benny

Min youtubekanal!

950 Inlägg
2 juni 2011
Tycker inte det är då jobbigt med svart, men jag har ju också bara en svart bil som entusiastbil, så den står mest i garaget och körs aldrig på vintern.
Man blir ganska bra på att tvätta bil och då tar det inte så lång tid att få den snygg. Det är lättare att hålla den ren om den blir polerat och vaxat ibland.
Är grymt snyggt med en svart bil, men enbart när den är ren.
Köp inte en svartmetallic, för den ser mest ut som en dammig svart bil.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
Dansken- skrev:
Tycker inte det är då jobbigt med svart, men jag har ju också bara en svart bil som entusiastbil, så den står mest i garaget och körs aldrig på vintern.
Man blir ganska bra på att tvätta bil och då tar det inte så lång tid att få den snygg. Det är lättare att hålla den ren om den blir polerat och vaxat ibland.
Är grymt snyggt med en svart bil, men enbart när den är ren.
Köp inte en svartmetallic, för den ser mest ut som en dammig svart bil.

Ja, det kan jag tänka mig.

/Benny

Min youtubekanal!

5 089 Inlägg
2 juni 2011
svarta bilar är bäst ^^ Ingen som ser att bilen är smutsig i 200 blås ändå wink

Gillar man att tvätta så är det en utmärkt färg iaf smile

\Lindgren

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
2 juni 2011
FLindgren skrev:
svarta bilar är bäst ^^ Ingen som ser att bilen är smutsig i 200 blås ändå wink

Gillar man att tvätta så är det en utmärkt färg iaf smile

I ärlighetens namn så kör du väl inte 200 hela tiden......

/Benny

Min youtubekanal!

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 juni 2011
Jag har beställt en bil med svart lack en gång. Skitsnyggt tyckte jag då.

Ska beställa en ny bil snart och då blir det INTE svart lack iaf smile

Inte värt det smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
2 juni 2011
Ja som många andra säger så syns smuts osv väldigt tydligt men även repor som tillkommer vid tvätt.
Allt beror på vilken syn man har på tvättrepor + hur noggrann man har möjlighet att vara
vid varje tvätt.

Jag skulle personligen aldrig kunna ha en svart bil, framförallt ingen solidsvart, skulle bli inlagd
på psyket efter några veckor smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

huh?
10 427 Inlägg
2 juni 2011
Haft svart bil i tre månader nu och man bör väl tvätta bilen varje dag om den ska se ren ut.

Bästa färgen bör vara typ guldmetallic.. eller grå? wink ( = mindre smutslook-känslighet wink )
Senast redigerat av steifan (2 juni 2011)

4 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Ni har väldigt rätt om svart färg kan jag tänka mig. Snyggt tycker jag men det ni skriver om smuts och repor får mig att tveka väldigt.
Jag har tänkt tvätta min bil en gång i veckan och jag tvättar nästan mer för att jag är rädd om den så den inte ska börja rosta direkt än att det ska vara k*ullputs och se toppenren ut jämt.
Man får ju betala extra för de flesta andra färger men det kanske är värt det.

Om man ser till bäst färg i dessa sammanhang med smuts och repor osv skulle jag själv nog säga silver eller liknande.

Sök