2335
Sök

Vilken förgasare?

Ustkaka
506 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
#1
Hojjhojj!
Tänkte hinka i v6an i cittran igen, nu när den är nybesad.
Fick inte med några förgasare dock. Kan inte ett smack om förgasare. Vad ska jag ha?
själva fattningen hur den passar är oväsentligt då jag har ett plant och ofräst insug.

Finns ju endel 600-650 Förgasare avsett för 350 v8or, Men är dom för stora? Det gör ju inget om dom inte kostar så mycket, det är ju mest på prov. Blir förmodligen insprut osv framöver.

Motorn är en PRV 3.0L, 24v, v6. Från en peugeot 605.

Spec:

Cylinders:                        6
Valves per cylinder:          4
Capacity:                         2946 cm3
Bore x stroke:                  87,0 x 82,6 mm
Compression:                   10,5:1
Max power:                      143 kW (194 hp)
Max power RPM:               5500 rpm
Max torque:                     267 Nm
Max torque RPM:              4000 rpm
Fuel system:                    multipoint injection (Inte längre)
Engine type:                    dohc
Turbo:                             no
Catalyst:                          regular


Tacksam för svar.
/Sami

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

3 292 Inlägg
2 juni 2011
#2
Misstänker att du har PRV som är lika som sitter i Volvo 760.. B28E kanske..  och om du vill ha förgasare så kan jag tipsa om ett smidigt sätt att ta förgasare ifrån Volvo B27A som kanske passar med insug och allt.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Ustkaka
506 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
#3
Du misstänker fel. B28E Är väll 2.8l, 12v. Jag har ju 3.0l 24v. Men det kan ju vara samma insug? Det kan man ju kolla.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

3 292 Inlägg
2 juni 2011
#4
Sant.. my misstake...  men eftersom motorerna är snarlika så kan nog insuget vara det samma..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Likbärgare
375 Inlägg
2 juni 2011
#5
En snålställd holley 500 enkelpump kan nog funka bra till din motor... Ganska tacksamma förgasare som är lätta att ställa in..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Ustkaka
506 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
#6
Vad är en
Tvattekorg skrev:
snålställd holley 500 enkelpum

? :p
Är det någon typ av "Orginal" fugge?

Har hittat en holley 650, 4-ports för en halv tysenlapp. kan den funka? Är väll inte för dyrt?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Likbärgare
375 Inlägg
3 juni 2011
#7
Sami-B skrev:
Vad är en
Tvattekorg skrev:
snålställd holley 500 enkelpum

? :p
Är det någon typ av "Orginal" fugge?

Har hittat en holley 650, 4-ports för en halv tysenlapp. kan den funka? Är väll inte för dyrt?

Vad jag vet sitter den inte original på någon bil.

Det är definitift värt att pröva för 500 spänn, Kan funka óm du snålställer som fan, Men jag tror att du kommer dränka han..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Ustkaka
506 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
#8
Tvattekorg skrev:
Vad jag vet sitter den inte original på någon bil.

Det är definitift värt att pröva för 500 spänn, Kan funka óm du snålställer som fan, Men jag tror att du kommer dränka han..

Ok, Kan man alltså inte ställa ner en förgasare hur mycket som helst? Om jag pluggar en / två portar då? eller blir det sämre?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Likbärgare
375 Inlägg
4 juni 2011
#9
Nej det kan du inte, Den får för mycket luft då, Varför skulle du vilja plugga portar? Vet inte om det går men i teroin skulle du kunna byta ut en munstycke mot en vanlig bult och därmed ''strypa'' porten, Men då arbetar förgasaren på helt fel sätt, Finns bara ett sätt och det är att pröva, Somsagt en holley 650 dubbelpump för 500 spänn är billigt..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 juni 2011
#10
http://www.jegs.com/p/Holley/Holley-390 … 9/10002/-1 är den enda lämpliga fyrportaren, jag har en formel för att räkna på förgasare & en 500cfm räcker till 6000RPM på en 5,2 liters motor mao så är den redigt för stor. Att köra med för stor förgasare är inte bra, du tappar gashatighet och försämrar lågvarvsegenskaperna. Jag är alldeles för jävla trött för att räkna på din motor idag men jag kan ta det senare. Som sagt 500 & 650 är absolut inte lämpliga. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Ustkaka
506 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
#11
RD_87 skrev:
http://www.jegs.com/p/Holley/Holley-390-cfm-Vacuum-Secondary-4-bbl-Carburetor/743849/10002/-1 är den enda lämpliga fyrportaren, jag har en formel för att räkna på förgasare & en 500cfm räcker till 6000RPM på en 5,2 liters motor mao så är den redigt för stor. Att köra med för stor förgasare är inte bra, du tappar gashatighet och försämrar lågvarvsegenskaperna. Jag är alldeles för jävla trött för att räkna på din motor idag men jag kan ta det senare. Som sagt 500 & 650 är absolut inte lämpliga. smile

Detta skulle jag läst igår. Är numera en naiv ägare till en holley 650. Men jag är inte hundra på att det är en 650, han jag köpte den av Trodde det. spjällen var mindre än den andra förgasaren han hadde som var en Rochester Quadrajet till en orginal 350.

Ska ta kort på den med siffror och skit.


Edit: Det var 650. manualen täcker både 4165 och 4175. och båda var på 650cfm
Senast redigerat av Sami-B (6 juni 2011)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juni 2011
#12
Quadrajet har små primärer & skitstora sekundärer. En 650 bör rimligtvis ha mindre sekundärer & större primärer.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

61 Inlägg
9 juni 2011
#13
Har sagt det förr och säger det igen..... sami..... insprut......

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

Ustkaka
506 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#14
Lucifer skrev:
Har sagt det förr och säger det igen..... sami..... insprut......

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Bundesarchiv_Bild_183-1989-0322-506%2C_Adolf_Hitler%2C_Kinderbild.jpg?uselang=sv
Vet du varför den där gossen ovanför Inte tänkte; "När jag blir stor ska jag utföra ett massivt folkmord, och tåga in med mina megasquirt konverterade hitlerpulkor!"? Jo, för det var jävligt svårt att få tag i reservdelar till ett insprut halvvägs igenom Sovjetunionen en svinvarm förmiddag -41.

Och ifall jag skulle få för mig att inleda en sådan söndags operationsutflykt är det gött att ha förgasare, kan man tycka.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
#15
Sami-B skrev:
Lucifer skrev:
Har sagt det förr och säger det igen..... sami..... insprut......

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … uselang=sv
Vet du varför den där gossen ovanför Inte tänkte; "När jag blir stor ska jag utföra ett massivt folkmord, och tåga in med mina megasquirt konverterade hitlerpulkor!"? Jo, för det var jävligt svårt att få tag i reservdelar till ett insprut halvvägs igenom Sovjetunionen en svinvarm förmiddag -41.

Och ifall jag skulle få för mig att inleda en sådan söndags operationsutflykt är det gött att ha förgasare, kan man tycka.

Haha klockrent! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök