3379
Sök

Volvo S60 T5 effektökning, tips och råd!

24 Inlägg
11 oktober 2011
#41
lyfter denna tråd lite.
har också börjat kolla på en liten uppgradering till mig s60 t5 02a, då givetvis ett steg 1 chip, har tittat runt en hel del men marknaden är ju så extremt stor, som jag har förstått det så är atm inriktade på volvo?

någon som har tips på några som är bra på min bil? har även kikat på tm chiptuning som verkar ha det till ett bra pris, någon som vet om dessa är seriösa?
/krille
Senast redigerat av krillehansen (16 oktober 2011)


3 860 Inlägg
11 oktober 2011
#42
Ja, jag hade valt ATM.. brorsan med många andra är väldigt nöjd med resultatet därifrån, gäller även support, kunnande o bemötande. Jag kommer själv köra ATM till sommaren!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

24 Inlägg
16 oktober 2011
#43
inga fler som har erfarenhet av olika trim firmor till s60 t5 ?


129 Inlägg
16 oktober 2011
#44
Hej!

Har kört bsr förrut på min s40 t4 och när jag köpte s60:in körde jag på autotech och ångrar det inte en sekund, servicen, kunnandet slår de flesta.

Så Autotech rekommenderar jag absolut!


24 Inlägg
16 oktober 2011
#45
okej okej blir allt mer övertygad till autotech nu smile! är deras apc handenhetet något nödvändigt? känns inte riktigt som det är värt 2500 men vet inte...


Lastbilsschaffis
886 Inlägg
16 oktober 2011
#46
Den behövs bara om du vill byta program eller ladda in det igen om ex volvo laddat i sin egen efter service eller liknande.

Jag har ju 3 st till min bil. Smidigt att snabbt kunna byta smile
Senast redigerat av jok3 (16 oktober 2011)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

129 Inlägg
16 oktober 2011
#47
OM du vill chippa måste du ha den för att gå genom besiktningen, du måste ändra till orginal alltid innan en besiktning annars blir det ajaj big_smile


Lastbilsschaffis
886 Inlägg
16 oktober 2011
#48
Zeero skrev:
OM du vill chippa måste du ha den för att gå genom besiktningen, du måste ändra till orginal alltid innan en besiktning annars blir det ajaj big_smile

Beror på smile Jag bytte inte på min och jag kör ju inte direkt orginal lol

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 oktober 2011
#49
Zeero skrev:
OM du vill chippa måste du ha den för att gå genom besiktningen, du måste ändra till orginal alltid innan en besiktning annars blir det ajaj big_smile

Skämtar du eller?
Dom ser inte hur din motorstyrningsmjukvara ser ut, dom kollar efter felkoder.

Autotech

3 860 Inlägg
16 oktober 2011
#50
Busgrabb skrev:
Zeero skrev:
OM du vill chippa måste du ha den för att gå genom besiktningen, du måste ändra till orginal alltid innan en besiktning annars blir det ajaj big_smile

Skämtar du eller?
Dom ser inte hur din motorstyrningsmjukvara ser ut, dom kollar efter felkoder.

Exakt... dom letar felkoder bara.. ska inte behöva köra ur trimmet, körde min  2,5t BSR steg1 genom besikntingen o brorsan drognyligen sin 2,5t Autotech  steg3 genom med blanka papper o mjukvarorna har varit i!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

129 Inlägg
16 oktober 2011
#51
Ok, men på något sätt känns det ändå lite värt dom där 2500:- för dosan, men kanske bara jag som tycker det smile


3 860 Inlägg
16 oktober 2011
#52
Zeero skrev:
Ok, men på något sätt känns det ändå lite värt dom där 2500:- för dosan, men kanske bara jag som tycker det smile

Kan hålla med dig ändå, vill man trimma vidare sen eller något händer så man får lämna bilen på en större reparatione eller så och man blir av med ATM's mjukvara så är det ju jävligt smidigt o ha, kan man ju programera om den innan man lämnar den p¨å verkstad eller så..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 oktober 2011
#53
Zeero skrev:
Ok, men på något sätt känns det ändå lite värt dom där 2500:- för dosan, men kanske bara jag som tycker det smile

Är det så att du lämnar bort bilen vid service och reparationer ska du ha dosan. Skicka in originalprogrammet innan du lämnar bort bilen för att vara säker på att det inte skrivs över vid eventuell uppdatering hos verkstaden!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

88 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
#54
Busgrabb skrev:
Zeero skrev:
OM du vill chippa måste du ha den för att gå genom besiktningen, du måste ändra till orginal alltid innan en besiktning annars blir det ajaj big_smile

Skämtar du eller?
Dom ser inte hur din motorstyrningsmjukvara ser ut, dom kollar efter felkoder.

Om ens det alltså, vet flertalet som kört in med sina mjukvaruuppdaterade bilar i besiktningen, alla har gått igenom! smile

498 Inlägg
16 oktober 2011
#55
Besiktade min s70 förra veckan med steg 1 från ATM. Dom sa inte ett skit. Om man vill vara på säkra sidan så koppla ur laddtrycksmätaren om du har någon för min ladda 0.4 org och nu 0.8/1.0 ifall snubben har koll på laddtryck m.m. Man vet aldrig.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

24 Inlägg
16 oktober 2011
#56
okej okej men då kan jag ju lika gärna vänta med dosan ett tag, antar att det inte ska vara några problem att beställa den i efterhand, hade ju ändå tänkt behålla trimmet hela tiden.

sedan får man väl bara be verkstaden låta bli att lägga i någon ny programvara,

tänkte på besiktningen, hör för mig när jag tog körkort att de va tillåtet att höja motorn effekt max 20%, om jag får ut 45 hästar mer så är ju de fortfarande inom gränsen då ju, men dom kanske mäter på något annat sätt.


CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 oktober 2011
#57
SLG skrev:
Besiktade min s70 förra veckan med steg 1 från ATM. Dom sa inte ett skit. Om man vill vara på säkra sidan så koppla ur laddtrycksmätaren om du har någon för min ladda 0.4 org och nu 0.8/1.0 ifall snubben har koll på laddtryck m.m. Man vet aldrig.

Har dom en test-raka där du besiktigar eller? big_smile

Här kör dom ett varv runt bes-hallen och det är ganska svårt att komma upp i fullt ladd utan att kvadda bilen wink

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 oktober 2011
#58
krillehansen skrev:
okej okej men då kan jag ju lika gärna vänta med dosan ett tag, antar att det inte ska vara några problem att beställa den i efterhand, hade ju ändå tänkt behålla trimmet hela tiden.

sedan får man väl bara be verkstaden låta bli att lägga i någon ny programvara,

tänkte på besiktningen, hör för mig när jag tog körkort att de va tillåtet att höja motorn effekt max 20%, om jag får ut 45 hästar mer så är ju de fortfarande inom gränsen då ju, men dom kanske mäter på något annat sätt.

Dom mäter ingen effekt på besiktningen... Kör in som vanligt bara. De enda jag vet att dom påpekat för en polare är att han körde med en 19T på sin S40, men den gick ändå igenom. Det är inte så att dom bänkar den big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

3 860 Inlägg
17 oktober 2011
#59
O ska vi snacka om det nu så kolla in salles s60 T5.. 400+ genom besiktingen wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

313 Inlägg
17 oktober 2011
#60
Ni som kör med avskärmning tror ni seriöst det hjälper med en PLÅT hahaha! luften går ju givetvis runt kanten på plåten, om det skulle vara värmestrålning de skulle skydda mot så blir ju även skärmningsplåten varm till slut och strålar vidare till filtret. Kör på original box OCH original filter om ni vill ha effekt! även K&N försämrar flödet, jämfört med volvo pappersfilter iaf (testat hos turbocenter tror jag det var).

En idé kan ju vara att titta in hos do88 eller liknande och skaffa en luftslang och en tratt/rör, borra ett 2,5 - 3" hål i luftburken...osv.. kostar någon hundring på sin höjd!



Sök