Det första som sveper över en är känslan att man sitter fast-spänd i ett vrålande, brutalt vidunder av järn. Att man känner att man har en otrolig kraft man kan leka med i form av V8'an, man vill bara ha mer och mer. Det är otroligt svårt att förklara känslan då man kör en sådan bil, det är något du måste uppleva för dig själv.
Angående modeller att satsa på, 67 - 70 så sjunker de inte i värde, de är modellerna med mest kraft om man räknar bort '10 - '11 års Camaro.
Angående låda så är TH350 och TH700/700-R4 lådorna riktigt robusta, lätta att hitta och förstärka dessutom. Eftermarknaden på dessa bilar är ENORMA. Finns många som tror att väghållningen är urusel på dessa bilar, men folk verkar inte inse att om man bara byter ut dämparna/fjädrar, bussningar samt lite biffigare kräningshämmare så blir de riktigt trevliga. Givetvis nya däck också, men det är väl givet.
EDIT- Dock, om det ska vara någon bilmodell som jag skulle rekommendera, så är det 68 - 72 Chevrolet Chevelle. Lite tyngre än sin Camaro kusin, men dock så har den live axle upphängning i bakändan istället för bladfjädrar, samt chassiet är otroligt bra för att få en bra ban-bil om man nu vill ha det. De leverades även med TH400 automat lådan som är i bästa bemärkelse oförstörbar, samt att det är bra med kraft i dem. Och precis som Camaro så är eftermarknadsvärlden enorma till dessa.
Senast redigerat av Rinnegan (3 juni 2011)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.