nu har jag varit dålig både på att uppdatera och att ta tag i bilen.
detta projekt har tagit mycket längre tid än förväntat, mycket på grund av att min rygg har kastat in handuken (jag är 5% invalid) men också pga att jag bestämde mig för att registrera bilen i sverige istället för att tull in den i norge.
så såhär ser min vardag ut nu
de knapras!
väntetiden på registreringsbesiktning var helt sjuk!! 2 månader!! tidigare har jag åtminstonde kunnat få en tid på en station i samma län som där jag bor men nu är jag tvungen att åka till karlstad.
alla delar har kommit så så fort bilen gått igenom besiktingen åker allt på men desvärre kommer det inte vara så mycket sesong kvar, så de blir till att köpa isdäck.
sen konstaterde jag att det skulle bli så dyrt att köpa kolfiberväv till att gjuta tak,huv och baklucka så nu har 20m svart glasfiberväv inhandlats (ser ut precis som kolfiber).
dörrsidorna kommer att bli 1,5 mm alminium istället för kolfiber.
inredningen slet jag ut pga att bilen endast skulle tullas in i norge så just nu försöker jag snygga till de lite inför reggbes, så idag har jag lackat bilen invändigt. det tog slut på både primer och lack så just nu är det tre färgad interiör men allt ska bli mattsvart
instrumentbrädan och alla andra gråa plast detaljer har också lackats matt svart
jag orkade inte konvertera orginal lycktorna till höger trafik så jag köpte ett par toyota orginal som suttit på en lexus sc300 som är vänsterstyrd
jag slänger ut en bild på ratten samt stolarna
sen ser jag fram emot att få detta på bilen
jag har inget garage så min arbetsplats ser ut på detta vis
jag lovar att uppdatera oftare nu.
mvh jonas