3792
Sök

Trimma 335d e92 (286hk)

162 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Hejsan! Jag har lite funderingar på om det är någon trimfirma som har skapat tex steg3 eller dyligt till dessa härliga diesel bilar smile.

Jag har kollát runt lite och finner bara chipning som alternativ? Men vore trevligt med lite mer en 325 diesel hk. Borde finnas otroligt fin kapasitet till mera trimsattser iaf .

Tacksam för tips.
MVH

Jag har 7 intressen: Bilar å sex

820 Inlägg
4 juni 2011
THE_SAAB_DUDE skrev:
Hejsan! Jag har lite funderingar på om det är någon trimfirma som har skapat tex steg3 eller dyligt till dessa härliga diesel bilar smile.

Jag har kollát runt lite och finner bara chipning som alternativ? Men vore trevligt med lite mer en 325 diesel hk. Borde finnas otroligt fin kapasitet till mera trimsattser iaf .

Tacksam för tips.
MVH

Hör med Ghost Rider här på forumet, han har fått ordentlig fart på sin.
http://www.garaget.org/mypage/?user=4027

Om man säger

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
4 juni 2011
Plocka bort DPF, fullflödes sysstem, filter o intag samt en ordentligt mapp så är du nog hemma wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

162 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
PITSTOP skrev:
Plocka bort DPF, fullflödes sysstem, filter o intag samt en ordentligt mapp så är du nog hemma wink

DPF? Vad e det för dum grej hmm.  mvh

820 Inlägg
4 juni 2011
THE_SAAB_DUDE skrev:
PITSTOP skrev:

Downpipe med partikelfilter, en riktig astmabroms.

Om man säger

162 Inlägg
4 juni 2011
Trådstartare
Panzar_Audi skrev:
THE_SAAB_DUDE skrev:
PITSTOP skrev:

Uppfattat big_smile Tack för hjälpen gott folk
Nu har jag nog bestämt mig helt för att skaffa mig en 335d smile    vill dock kanske ha en 335d xi ?
Men detta blir till hösten.
Mvh/Nicke

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
5 juni 2011
THE_SAAB_DUDE skrev:
Panzar_Audi skrev:
THE_SAAB_DUDE skrev:

Nu har jag nog bestämt mig helt för att skaffa mig en 335d smile    vill dock kanske ha en 335d xi ?
Mvh/Nicke

Skippa  335xd (xi betyde bensinare )
När du har köpt bilen så skicka PM till mig....

162 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
PITSTOP skrev:
THE_SAAB_DUDE skrev:
Panzar_Audi skrev:

Mvh/Nicke

Skippa  335xd (xi betyde bensinare )
När du har köpt bilen så skicka PM till mig....

Aha Okej ! Ska bli smile

1 231 Inlägg
5 juni 2011
precis som någon sa här ... ta bort dpf, finns färdigt rör att köpa från ecotune i uk för en billig peng ... dra på en annan ic ... avgassystem hela vägen ... en mapp och filter på det så är du nog ganska good to go.

i princip en vanlig steg 3 uppgradering som hos vilken annan bil som helst smile

162 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Tigerofsweden skrev:
precis som någon sa här ... ta bort dpf, finns färdigt rör att köpa från ecotune i uk för en billig peng ... dra på en annan ic ... avgassystem hela vägen ... en mapp och filter på det så är du nog ganska good to go.

i princip en vanlig steg 3 uppgradering som hos vilken annan bil som helst smile

Klockren annalys cool

Kommer bli sweet

1 231 Inlägg
5 juni 2011
är du ute efter gott motorljud hade jag dock inte rekomenderat en diesel wink ehehe been there done that om man säger så ... visst hjälper det lite med annat system men inte i närheten av bensinare smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
5 juni 2011
Tigerofsweden skrev:
är du ute efter gott motorljud hade jag dock inte rekomenderat en diesel wink ehehe been there done that om man säger så ... visst hjälper det lite med annat system men inte i närheten av bensinare smile

Nu ska vi inte va sån :p
Min diesel lät som fan!! smile

820 Inlägg
5 juni 2011
Tigerofsweden skrev:

Finns ju inget bättre än en överladdad dieselsexa med raka rör, mumma.

Om man säger

1 231 Inlägg
5 juni 2011
Panzar_Audi skrev:
Tigerofsweden skrev:

ooofan , det där har jag faktiskt aldrig upplevt ...
min morbror har en A5 3.0TDI med lite pulver i och avgassystem från milltek , visst låter det lite lite mer när man gasar på i hastigheter vid 70-80km/h , men inte något märkvärdigt alls faktiskt ...

820 Inlägg
5 juni 2011
Tigerofsweden skrev:
Panzar_Audi skrev:
Tigerofsweden skrev:

ooofan , det där har jag faktiskt aldrig upplevt ...
min morbror har en A5 3.0TDI med lite pulver i och avgassystem från milltek , visst låter det lite lite mer när man gasar på i hastigheter vid 70-80km/h , men inte något märkvärdigt alls faktiskt ...

[video]http://www.garaget.org/video/63703[/video]
Senast redigerat av Panzar_Audi (5 juni 2011)

Om man säger

1 231 Inlägg
5 juni 2011
gärna någonting från 2010-2011 som låter vettigt i dieselväg ...

820 Inlägg
5 juni 2011
Tigerofsweden skrev:
gärna någonting från 2010-2011 som låter vettigt i dieselväg ...

Edit: Missade att du skrev 2010-2011, men här är några som låter gött iaf.

Shure.

Senast redigerat av Panzar_Audi (5 juni 2011)

Om man säger

162 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Jag håller med om att bensinaren låter vassare helt klart, och vad jag har förstått så finns bara 335d i Automat =S? .
dieseln drar ca 0.7l/milen i blandad körning och bensinaren över litern
Båda är helt otroliga maskiner som har enorm trim potensial.

Men om dieseln bara finns i Automat så är valet redan klart smile. Tack för all info grabbar

1 231 Inlägg
5 juni 2011
vad som står i papper kan du bara glömma att uppnå och dom som säger att dom gjort det kan också glömma ... färddator stämmer inte med verkligheten heller, jag räknar ALLTID ut efter varje tankning och det skiljer en del på vad som står där , har mätt på tank där jag kör normalt och på tank där jag kör mycket hårdare ...

162 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Menar du till det bättre eller till det sämmre ? mätningarna du gjort tänker jag på då

Sök