TLO skrev:
Såg senast igår en individ körandes i sin nya BMW cab inne på Djurgården, som gick till och från en kiosk utan problem, med en sån dekal i framrutan.
Det där säger absolut ingenting. Du får ursäkta om jag freakar ut lite nu, men min styvmor är ganska allvarligt skadad efter en svår trafikolycka och går runt med konstant värk, det finns väl ingenting som är som det ska i den kroppen längre om man säger det som så, och giltigt handikapptillstånd har hon, och därmed full rätt att utnyttja det.
Men visst, man kan ju få intrycket att hon någorlunda går som folk och så, och hon har på grund av fjädringskomforten kört Mercedes av större modeller de senaste åren då det frestar på för mycket att åka i små studsbollar till bilar för hennes del. Detta har gjort att hon fått bråka en hel del med parkeringsvakter som trots giltigt tillstånd lappat hennes bil. En gång var kommentaren till och med "jag tror då knappast du är handikappad, det ser då inte ut så, och inte skulle du ha en sån här bil om du var det".
Vissa krämpor är lite mindre synliga än andra men bara för att det är en rullstol på skylten så innebär det inte att man måste sitta i en sådan för att få parkera där.
Visst kan man med så mycket annat diskutera om det är rätt personer som får tillståndet alltid - men den som har det har självklart rätt att utnyttja det, och jag tror den som utfärdat det har betydligt bättre koll än den som står och glor och gissar.
Hade du reagerat likadant om killen du såg åkt runt i en Golf från 1984? Med tanke på att du var tvungen nämna att det var en ny BMW cab tänker jag.
Du får ursäkta om jag freakar ut lite, och jag kan ha missförstått dig, men hoppas du samtidigt har lite förståelse för min reaktion...