Har nu hittat en riktigt fin R34 GT-T jag är intresserad av. Enligt säljaren är följande saker gjorda:
Blitz Air Filter
Blitz ssvq BOV
HKS Downpipe
De-cat
Blitz Nur Spec Cat Back
Japspeed Front Mount Intercooler
Nismo 3 Paddle Clutch (just fitted)
Ultra Speed meter
Tomei 2 way diff
Kamrem bytt för 480 mil sedan och tydligen ingen rost. Blev väldigt intresserad av den bilen, med tanke på att försäkringen var löjligt låg och skicket väldigt bra.
Provkörde dessutom CLK 430 idag igen och blev betydligt mer imponerad. Aktiverade sport-läget och växlade "manumatic" och fick nästan samma tryck som i min tidigare bil, fast med cab och ett mullrande V8-soundtrack. Blev dock avskräckt när jag hittade den här sidan:
http://www.mercedes-benz-usa.com/clk_class.php?page=1 , där det nästan är 3 fulla sidor med missnöjda ägare som talar om
samma problem. Förstår inte hur Teknikens värld kunde ge modellen (208) fantastisk kritik i sitt begagnattest 2009 om det finns så många problem?
Trim är inte så himla relevant för min del när jag letar bil. Jag vill gärna ha en bil jag är nöjd med som den är, precis som jag var med Fiaten. Ändrar jag någonting så skulle det vara det sedvanliga med förbättrat luftflöde, men inte mer. Det viktigaste är att slitdelarna är hyfsat billiga (raka motsatsen mot t.ex. en E36 M3 eller 350z), lätta att byta och att bilen håller bra. Det känns dock som att jag upprepar mig nu.