1837
Sök

Varför fuska med bes?

2 656 Inlägg
12 juni 2011
MeloveGolf skrev:
killercow skrev:
MeloveGolf skrev:
med 400mil  i månaden och jobb 7dar i veckan där bilen används varje dag

Vad har du för jobb igentligen som jobbar varje dag tongue

Har 2 jobb, Att bara jobba 7-4 mån-fre är inget för mig..

varför kör man runt med en golf om man kör 7 dagar iveckan ??

772 Inlägg
12 juni 2011
Skrev ett långt inlägg, men kom på att det inte är någon ide att kommentera ens.
Det låter bara som en (ursäkta uttrycket) jävla gnälltråd.

Det är ditt ansvar som förare att bilen är säker och godkänd. Bilprovningen kontrollerar bara om det är något du missar.

Och man fuskar för -pengar -lathet -spara tid. -Nuff said.

killercow
12 juni 2011
Trådstartare
Ingen idé gnälla fram å tillbaks i tråden för då blir den bara låst

killercow
12 juni 2011
Trådstartare
Kom gärna med konkreta ex på vad för fel ni vetat om innan bes å resultatet?

124 Inlägg
12 juni 2011
tkd_rille skrev:
Som fattig student så ska man icke ha en bil. Busskort finnes och ska brukas i sådana fall. Har man inte råd med att fixa felen på en abs så undrar jag om man har råd med de viktigaste som försäkring och skatt bensin.

Så gnällspikar ? Icke.
Men för jävla många slarvpellar må jag säga smile

Ja de är för jäkligt att de släppte igenom de felen, men hårdare besiktningsmän skulle inte vara fel smile

I den åldern älskar man att köra bil och vara ute och hålla på?? då försöker man att ha en bil så gott det går. Alla är inte födda med en räkmacka i käften. Man offrar typ så mycket det går bara för att få ha en bil att köra runt i smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 juni 2011
ekelund88 skrev:
varför kör man runt med en golf om man kör 7 dagar iveckan ??

väldigt off-topic men jag förstår inte din poäng alls?

342 Inlägg
12 juni 2011
Folk glömmer lätt att körkort och bil inte tillhör en mänsklig rättighet, utan snarare handlar om en lång rad skyldigheter.
Att se till att bilen motsvarar SBP:s besiktningskrav är ett.

Nu upplever jag dock inte SBP som särskilt hårda eller nitiska ... Men om de, mot förmodan, skulle vara det, så var istället glada för det.
Då sållas mycket skit, som inte hör hemma på våra vägar, bort per automatik.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Muttley
12 juni 2011
Trådstartare
RallizZ skrev:
tkd_rille skrev:
Som fattig student så ska man icke ha en bil. Busskort finnes och ska brukas i sådana fall. Har man inte råd med att fixa felen på en abs så undrar jag om man har råd med de viktigaste som försäkring och skatt bensin.

Så gnällspikar ? Icke.
Men för jävla många slarvpellar må jag säga smile

Ja de är för jäkligt att de släppte igenom de felen, men hårdare besiktningsmän skulle inte vara fel smile

I den åldern älskar man att köra bil och vara ute och hålla på?? då försöker man att ha en bil så gott det går. Alla är inte födda med en räkmacka i käften. Man offrar typ så mycket det går bara för att få ha en bil att köra runt i smile

Därmed så fort man skrivit på ett regbevis för ägarbyte så tar man ju plötsligt över skyldigheten att ha godkända däck bromsar ljus och hela den biten. De är en väldigt dålig ursäkt att säga till folk att man är student och har inte råd att bytta ut de där blanksletna däcken.

De är inte konstigt att de blir fler och fler underkända bilar i besiktningen.

12 086 Inlägg
12 juni 2011
För att det är billigare att fuska är min gissning.

98 Inlägg
12 juni 2011
Finns många på det här forumet som har väldigt djupa idéer om ytliga saker. wink

Jag blockar o kör WG-tryck på besiktningen för att de inte ska kunna svinköra med bilen, bra jävla less på att de tar upp den i 105 km/h på en parkering. Svinskaft.

Appropå ABS så älskade jag att det utrustat S2 Coupen med knapp för att stänga av den. Skönt att ha ABS när man kör bana. Men inte när man är ute och åker brett..

Lite spännande om den inte är konsekvent dock....

52 Inlägg
12 juni 2011
tkd_rille skrev:
MissLee skrev:
Ang toning på rutorna som nån nämnde så har jag det dels för att det inte blir lika varmt i bilen på sommaren , stoppar upp en del av solljuset , slipper bli bländad av solen genom sidorutan (är ganska kort så solskyddet hjälper inte) plus att jag verkligen avskyr när folk kommer upp bredvid en på motorvägen , stirrar på en , garvar och försöker få en att rejsa , kör förbi , släpper av så jag hamnar bredvid igen etc , då är det skönt att inte "synas" , då är det inte lika intressant har jag märkt.
Dock så skulle jag inte försöka besiktiga med det , utan jag river ner det inför bes och sen åker jag och betalar för att få det pålagt igen.. smile

Har du ingen ac? De är billigare med solglasögon, eller så finns bilkuddar. De är väl bara garva tillbaka eller stirra rakt fram. Inte lätt att vara folkskygg
wink.
Tonat är en trafikfara på kvällstid, och de är faktiskt sant.  smile men du kanske håller dig till dagtid.

Jo jag har A/C men använder den inte gärna då jag har en förmåga att bli "sjuk" av den , ont i halsen och rinn i ögonen osv , solglasögon kan jag inte heller ha längre stunder då jag får ont i huvet så fort jag har nåt tryck bakom öronen.. Känslig? Jo kanske... (dock inte en anledning till att köpa busskort)

Kör faktiskt väldigt sällan kvällstid , nån enstaka gång på helgen kanske o typ varannan vecka  smile , dessutom har jag inte kolsvart toning , utan man ser genom hela bilen om man står på utsidan..

I vilket fall så skulle jag inte försöka lura sbp pga toningen, utan den tar man bort , så dyrt är det inte att lägga nytt!

1 938 Inlägg
12 juni 2011
Semifreak skrev:
Finns många på det här forumet som har väldigt djupa idéer om ytliga saker. wink

Jag blockar o kör WG-tryck på besiktningen för att de inte ska kunna svinköra med bilen, bra jävla less på att de tar upp den i 105 km/h på en parkering. Svinskaft.

Appropå ABS så älskade jag att det utrustat S2 Coupen med knapp för att stänga av den. Skönt att ha ABS när man kör bana. Men inte när man är ute och åker brett..

Lite spännande om den inte är konsekvent dock....

Vart sitter den knappen i s2 kupen?

679 Inlägg
12 juni 2011
killercow skrev:
Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?

Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.

Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?

Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.

Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.

Vilken jävla tråd, förklara då för mig tex om man bor på landsbygden som jag, ska jag cykla 3 mil till närmaste busshållsplats, stå där och vänta på en buss som går en gång om dagen, Nä tack, det är fint att fuska genom besiktningen!

Evildan
12 juni 2011
Trådstartare
För att man är en arrogant fattig liten 19årig ansvarslös skitstövel som tror sig kunna allt om bilar och som inte bryr sig om andras säkerhet eller de lagar vi har i landet?
Har man inte råd att laga bilen har man heller inte råd att äga den, att skylla på tidsbrist är bara löjligt då man helt enkelt får ta sig tid, som det skrevs en bit ovan: när du skriver på papprena ingår det ett visst ansvar.
Jag anser att förstår man inte varför vissa av bilens funktioner såsom glappande ABS med mera ska fungera är man för korkad alternativt omogen eller en kombination av de bägge att inneha ett körkort och borde genomgå en psykiatrisk utredning för uppenbart är det något som inte fungerar på rätt vis för att fungera i samhället.

Muttley
12 juni 2011
Trådstartare
Människan har helt enkelt blivit för bekväm, förr gjorde man alla ärenden gåendes cyklandes smile. Tänk så skrämmande de är igentligen.

Kör åtminstone med bromsar och dylikt så ni slipper köra på nån. Sen får bes och polis ge er straff för resten. Vilket är jävligt synd att de inte har mycket fler flygande besiktningar ute på vägarna för då hade vi fått bort en del skrot på vägarna som är i dåligt skick.

679 Inlägg
12 juni 2011
Evildan skrev:
För att man är en arrogant fattig liten 19årig ansvarslös skitstövel som tror sig kunna allt om bilar och som inte bryr sig om andras säkerhet eller de lagar vi har i landet?
Har man inte råd att laga bilen har man heller inte råd att äga den, att skylla på tidsbrist är bara löjligt då man helt enkelt får ta sig tid, som det skrevs en bit ovan: när du skriver på papprena ingår det ett visst ansvar.
Jag anser att förstår man inte varför vissa av bilens funktioner såsom glappande ABS med mera ska fungera är man för korkad alternativt omogen eller en kombination av de bägge att inneha ett körkort och borde genomgå en psykiatrisk utredning för uppenbart är det något som inte fungerar på rätt vis för att fungera i samhället.

vem syftar du på ?

Evildan
12 juni 2011
Trådstartare
Bompeman skrev:
Evildan skrev:

vem syftar du på ?

Svarar på TS fråga, det trodde jag var uppenbart, hade jag syftat på dig hade jag givetvis citerat just dig.

killercow
12 juni 2011
Trådstartare
Bompeman skrev:
killercow skrev:
Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?

Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.

Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?

Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.

Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.

Vilken jävla tråd, förklara då för mig tex om man bor på landsbygden som jag, ska jag cykla 3 mil till närmaste busshållsplats, stå där och vänta på en buss som går en gång om dagen, Nä tack, det är fint att fuska genom besiktningen!

Så om man bosätter sig 3 mil från närmaste busshållsplats så kan man skita i reglerna för fordonet?

Varför kan man inte bo 3 mil från busshållsplatsen + hålla efter sin bil?

2 182 Inlägg
12 juni 2011
Då man jobbar på verkstad så kan bli riktigt förbannad på vissa som inte vill byta ut VIKTIGA säkerhetsdetaljer som besiktningen anmärkt på, ta bara en sak som bromsar, bromsrör och däck, däck och bromsar ska det alltid snålas på och man blir förbannad när folk med barn snålar in på sånt.

Har på två år bara hört en säga "Fixa det, jag har ju småbarn så bilen måste va säker"

Den stora anledningen till att fuska bilen igenom besiktningen är snålhet, bilen ska ju inte kosta nånting förutom när man slår i bensin/diesel.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Fri fart för ett fritt folk!
14 521 Inlägg
12 juni 2011
Niklas1987 skrev:
Då man jobbar på verkstad så kan bli riktigt förbannad på vissa som inte vill byta ut VIKTIGA säkerhetsdetaljer som besiktningen anmärkt på, ta bara en sak som bromsar, bromsrör och däck, däck och bromsar ska det alltid snålas på och man blir förbannad när folk med barn snålar in på sånt.

Har på två år bara hört en säga "Fixa det, jag har ju småbarn så bilen måste va säker"

Den stora anledningen till att fuska bilen igenom besiktningen är snålhet, bilen ska ju inte kosta nånting förutom när man slår i bensin/diesel.

bromsar är helt klart det vanligaste folk snålar med..fattar ärligt inte varför

dels bromsar dom aldrig för det är jhu dyrt att bromsa hårt

som följd rostar skiten oken fastnar osv

och sen snålar dom så det bara skakar i skiten när man provkör bilen

det värsta att det är alla åldersgrupper

Kör fort så hinner inget hända...

Sök