killercow skrev:
Bompeman skrev:
killercow skrev:
Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?
Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.
Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?
Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.
Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.
Vilken jävla tråd, förklara då för mig tex om man bor på landsbygden som jag, ska jag cykla 3 mil till närmaste busshållsplats, stå där och vänta på en buss som går en gång om dagen, Nä tack, det är fint att fuska genom besiktningen!
Så om man bosätter sig 3 mil från närmaste busshållsplats så kan man skita i reglerna för fordonet?
Varför kan man inte bo 3 mil från busshållsplatsen + hålla efter sin bil?
Eller så finns det moped om man inte orkar cykla men ej har råd med bil?
En annan sak jag sett en del här nere är att vissa gärna fuskar med att sina bilar men endå lägger ut pengar på att "tona" rutor, stoppa i baslåda osv. Vad hände där?
Senast redigerat av AcesHigh666 (13 juni 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.