2637
Sök

Varför fuska med bes?

537 Inlägg
15 juni 2011
Zadran skrev:
Jag har ingen ABS och behöver det inte heller. Kan man köra bil så behöver man den inte. Speciellt inte om bilen endast körs på sommarn! På vintern och i halt väglag så kan det vara jävligt bra med abs. Typ regnig dag på motorvägen men då får man ta det lugnt. Idiot är man om man inte anpassar sig efter bilens förmåga. Spelar ingen roll om bilen har blankslitna däck. Du ska kunna anpassa dig efter bilen annars har du INGET att göra i trafiken!

Man ska köra efter SIN EGEN förmåga klarar man inte det så kan man låta bilen stå.

16 197 Inlägg
15 juni 2011
SAAB-Karlsson skrev:
Zadran skrev:
Jag har ingen ABS och behöver det inte heller. Kan man köra bil så behöver man den inte. Speciellt inte om bilen endast körs på sommarn! På vintern och i halt väglag så kan det vara jävligt bra med abs. Typ regnig dag på motorvägen men då får man ta det lugnt. Idiot är man om man inte anpassar sig efter bilens förmåga. Spelar ingen roll om bilen har blankslitna däck. Du ska kunna anpassa dig efter bilen annars har du INGET att göra i trafiken!

Man ska köra efter SIN EGEN förmåga klarar man inte det så kan man låta bilen stå.

fast har man inte så pass hög förmåga att köra bil så man är ivägen för andra å stör annan trafik så ska man lämna in körkortet.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
20 juni 2011
man behöver inte fuska om man åker till nosjö för dom är fan bäst på att släppa igenom ren livsfarliga bilar...

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

150 Inlägg
21 juni 2011
tkd_rille skrev:
ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

men då får jag lyfta på hatten för dig då och så kan du får äran att känna dig lite stolt över att du kör firmabil och tydligen har tummen mitt i handen och köper ny bil så fort det går sönder!

så du menar att bar för att jag är 17år så har jag inte råd att fixa mina bilar?!yikes nu är det faktiskt så att man inte behöver vara "gammal" för att ha ett jobb och kunna tjäna sina egna slantar!

så om man köper fula plast kjolar och massa annan "utrustning" så menar du alltså att det inte höjer värdet på bilen när du säljer den? så enligt dig ska alla med bilar som har kjolar och liknade alltså plocka av dom vid försäljning för att få bättre betalt? vart ligger logiken i det?
Senast redigerat av ronkinpeace (21 juni 2011)

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

772 Inlägg
21 juni 2011
ronkinpeace skrev:
men då får jag lyfta på hatten för dig då och så kan du får äran att känna dig lite stolt över att du kör firmabil och tydligen har tummen mitt i handen och köper ny bil så fort det går sönder!

så du menar att bar för att jag är 17år så har jag inte råd att fixa mina bilar?!yikes nu är det faktiskt så att man inte behöver vara "gammal" för att ha ett jobb och kunna tjäna sina egna slantar!

så om man köper fula plast kjolar och massa annan "utrustning" så menar du alltså att det inte höjer värdet på bilen när du säljer den? så enligt dig ska alla med bilar som har kjolar och liknade alltså plocka av dom vid försäljning för att få bättre betalt? vart ligger logiken i det?

Nu var det ju inte riktigt så han skrev, att om du är 17 år så har du inte råd att fixa din bil.
Ha skrev att man får andra prioriteringar när man blir äldre. Tex så skaffar du kanske hus och familj som du väljer att prioritera först.

Både ja och nej. En massa extra "utrustning" höjer inte automatiskt värdet på en bil. Om du tex väljer att styla och trimma en bil som kostar 20tkr, och du köper "utrustning" till den för 100tkr så får du inte helt plötsligt 120tkr för bilen. Du kanske får runt 60-70tkr. Och många "hobbyfixare" skulle inte ens få det eftersom dom inte ens gör ett bra jobb.
I vissa fall ja så kan det löna sig att återställa bilen till original innan du säljer den, för då skulle du få mer betalt för bilen och delarna separat.
Det är väldigt få fall där det du lagt på en bil och gjort med den faktiskt gör så du får mer pengar för den än vad du har lagt ut. Och då räknar man sällan med arbetstiden som är nerlagd på bilen.
Senast redigerat av PoulZen (21 juni 2011)

831 Inlägg
21 juni 2011
Lagom kul med folk som släcker sina lampor som efterföljande ägare får ta reda på sen...

150 Inlägg
21 juni 2011
PoulZen skrev:
ronkinpeace skrev:

Nu var det ju inte riktigt så han skrev, att om du är 17 år så har du inte råd att fixa din bil.
Ha skrev att man får andra prioriteringar när man blir äldre. Tex så skaffar du kanske hus och familj som du väljer att prioritera först.

Både ja och nej. En massa extra "utrustning" höjer inte automatiskt värdet på en bil. Om du tex väljer att styla och trimma en bil som kostar 20tkr, och du köper "utrustning" till den för 100tkr så får du inte helt plötsligt 120tkr för bilen. Du kanske får runt 60-70tkr. Och många "hobbyfixare" skulle inte ens få det eftersom dom inte ens gör ett bra jobb.
I vissa fall ja så kan det löna sig att återställa bilen till original innan du säljer den, för då skulle du få mer betalt för bilen och delarna separat.
Det är väldigt få fall där det du lagt på en bil och gjort med den faktiskt gör så du får mer pengar för den än vad du har lagt ut. Och då räknar man sällan med arbetstiden som är nerlagd på bilen.

men nu beror det ju också på vad man väljer för bil att göra iordning, det är ju klart att om man köper en bil för en förmögenhet så tjänar man ju sällan på det. men om man köper bilar som kanske har nått fel som ägaren inte kan laga själv och tycker det är på tok för dyrt att lämna in på verkstad, sånna bilar kan man få för en bråkdel av vad som kostar egentligen, så då kan man helt plötsligt börja tjäna genom att laga felet själv och sedan sätta på nån ful bättre begagnad plast kjol och vipps så har man gått + på den affären..
det är så jag tänker iallafall!
Senast redigerat av ronkinpeace (21 juni 2011)

BECE

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
21 juni 2011
Bara korkat att fuska med bes, felet måste ändå lagas nångång.
PS. Jag är 17 och fixar min egen bil... smile

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

Muttley
21 juni 2011
Trådstartare
ronkinpeace skrev:
tkd_rille skrev:
ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

Inte direkt. Firma ilen äger jag inte så behöver bara fixa lampor och små ting de andra gör vår mekaniker.
Privatbilen skruvar jag allt själv på men skulle de sticka iväg i delar skrotar jag hellre och köper nytt. Förövrigt så har jag verkligen inte tummen mitt i handen.
Nej du tjänar ju inte nått värst på att köpa extra plast till bilen.
Jämför begagnat bilar själv . Jag titta lite på bilar igår och samma motor men standard utförande jämfört med fullutrustad bil så var de Max 5 tusen i skillnad. Original då.

Men om du prioriterar att köpa kjolpaket framför bromsar eller viktiga delar, då är man antingen efterbliven eller 17 år och har inte fattat värdet av riktiga bromsar tex. 

Så fortfarande är fusk lika med fattig.

150 Inlägg
21 juni 2011
tkd_rille skrev:
ronkinpeace skrev:
tkd_rille skrev:

Inte direkt. Firma ilen äger jag inte så behöver bara fixa lampor och små ting de andra gör vår mekaniker.
Privatbilen skruvar jag allt själv på men skulle de sticka iväg i delar skrotar jag hellre och köper nytt. Förövrigt så har jag verkligen inte tummen mitt i handen.
Nej du tjänar ju inte nått värst på att köpa extra plast till bilen.
Jämför begagnat bilar själv . Jag titta lite på bilar igår och samma motor men standard utförande jämfört med fullutrustad bil så var de Max 5 tusen i skillnad. Original då.

Men om du prioriterar att köpa kjolpaket framför bromsar eller viktiga delar, då är man antingen efterbliven eller 17 år och har inte fattat värdet av riktiga bromsar tex. 

Så fortfarande är fusk lika med fattig.

nu är det så att plast och liknande faller mig inte i smaken, därför jag har skrivit "fula plast kjolar"!
bara för att man fuskar behöver man inte vara fattig man kan "prioritera" som du säger och istället för att lägga pengarna på en ombesiktning kan man lägga det på familj och hus m.m!!
felet kanske uppstår dagen före du ska besikta och då hinner man oftast inte att laga felet med sprojlans nya saker utan måste göra en tillfällig "bonnlagning"!
jo jag vet värdet av bromsar! jag utbildar mig till yrkesförare så bromsarnas betydelse märker man av varje dag!! men tydligen bara för att man är 17år och inte fått körkortet i handen (är klar med både B och C kortet pga att ja går i skola! så ja behöver bara fylla 18) så är man värdelös och fattar ingenting..

BECE

Of World
3 370 Inlägg
21 juni 2011
Seriöst löjlig tråd! Alla har vi fuskat genom bes någongång så sluta klaga! jag för min del fixar mina bilar själv och åker alltid genom! Kolla iförväg ! smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 juni 2011
Givetvis har man via otillåtna budgetlösningar lyckats mygla till sig blankt papper hos bilprovningen.

Istället för att byta ut en havererad ABS-givare för dyra pengar så är lösningen att släcka lampan betydligt billigare och smidigare.

Xenonkortverterade lampor byts tillfälligt ut mot lagliga motsvarigheter inför besiktningen, för att därefter återbytas till xenonlampor igen.

I en av mina tidigare bilar löste lite etanol i tanken problemet med för höga avgasvärden.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

831 Inlägg
21 juni 2011
Tala för dig själv du gosse, "seriöst löjligt" inlägg passar väll bättre...

opel_vectra_gts skrev:
Seriöst löjlig tråd! Alla har vi fuskat genom bes någongång så sluta klaga! jag för min del fixar mina bilar själv och åker alltid genom! Kolla iförväg ! smile

2 182 Inlägg
21 juni 2011
opel_vectra_gts skrev:

Har aldrig fuskat smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 juni 2011
Har man en äckel-aggressiv kam med mycket overlap så suger avgasvärdena, då gäller det bara att backa tändningen och höja tomgången, visst är det fusk men vem bryr sig? Min sambo måste göra detta plus montera bort kompressorn och dessutom sätta dit originalgrenrör med kattar (kör utan kattar i vanliga fall). tongue

Sök