3076
Sök

Få av ventilkåpan audi a4 b5 1.8

47 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
hej jag har en fråga, hur tar man bort ventilkåpan på en audi a4 b5 1.8 med enkel kamaxel? jag har tagit tagit bort motorkåpan, alla skruvar som fäster ventilkåpa i topplock och enligt haynes gör det själv bok så ska jag ta bort vevhusventilationens slang + o-ring som sitter i ventilkåpan, det finns inte ens någon sådan. sen ska man ta bort "kamremmens inre skydd och kolla hur den lilla fästbygeln är monterade, och sen ta bort förstärkningsremsorna"
hittar varken kamremmens inre skydd, även fast jag tagit bort täckskyddet framför kamremmen, och vad är det för förstärkningsremsor dom snackar om. är i akut behov av hjälp.
tack på förhand.

3 354 Inlägg
12 juni 2011
lite off topic men finns ingen a4 med enkel kamaxel wink visst det är en kamremsskiva upp men är kedja mellan kamaxlarna sen.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

47 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
vadå är den en en remskiva bara, och den andra axeln innuti? smile dock finsn det  i haynes bok både motorer "enkel överliggande kamaxel" och dem med "dubbla överliggande kamaxlar", hur funkar det?

3 354 Inlägg
12 juni 2011
Jup enkel skiva o andra axel innuti o kedja imellan
det är inte 1,6an som är enkel kamaxel då?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

47 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
kan det mycket väl vara, googlade motorkodarna som kom upp, och det var 1.6or bensin, tack för hjälpen, tyckteväl att haynes instruktuioner sög! wink)

3 354 Inlägg
12 juni 2011
jo har märkt det med i några böcker jag har.
men nog OT:

Du hade lossat motorkåpan o skruvat loss ventilkåpan o kamremskåpan.
Har inte testat känna dig fram om det sitter fast nånstans?
Ibland kan man hitta mkt med att känna sig försiktigt fram smile

47 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
men nu är det inga problem längre när felet är löst, ska bara lossa tänd spolen å de där. men tänkte att det inte skulle vara nödvändigt att lossa spolen när audin hade "enkel kamaxel" eftersom haynes fick det att framstå som det i boken, men åter igen tack för hjälpen! underlättade nå jävulskt!  smile

Sök