2450
Sök

Slutsteget går inte igång?? hjälp!

29 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Halloj! Jag har kopplat kablar idag men får det inte att funka. Jag har x2 batterier, en kondensator. Sedan driver jag ett MDS T5 slutsteg och x2 12" basar. Samt en Kenwood 6051 stereo.

Jag drog 50mm2 strömkabel från original batteriet där fram till de andra batteriet som jag satt i kofferten. Där imellan har jag först en säkring 30cm från de första batteriet och sedan ytterligare en 30cm från de andra där bak. Därefter har jag dratt 50mm2 ström från det batteriet genom ytterligare en säkring och in på PLUS på kondensatorn. Sedan från PLUS till STRÖM på Slutsteget. Därefter har jag jordat batteriet i bältefästet. Sedan jordade jag kondensatorn i andra bältesfästet, sedan från MINUS på konden vidare till Slutsteget.

Jag har kollat så de kommer ström till slutsteget. Detta kollade jag genom att mäta mellan STRÖM och JORD på steget. Dock inte med en multimeter så jag vet inte hur mycket ström det kmr då jag kollade med en "provpenna" eller vad det heter. Däremot visade kondensatorn mellan 12-13Volt.

Jag har även dragit remote kabeln från huvudenheten till steget(På denna är det INGEN ström, ska de vara det?) Sedan har jag dragit x2 lågnivå kablar från stereon till steget. DOCK vet jag inte om dem måste sitta på något speciellt sätt för att de ska funka? Jag satte en lågnivå på SW och sedan en på REAR.

Det är ingen inställning på stereon? Som sagt de är en Kenwood 6051. Slutstegets lampa(G-PWR) lyser INTE men kondensatorn lyser och piper???

Hoppas verkligen nån kan ta sig tid och läsa samt hjälpa mig! Vill ha igång det nu:(
Tack på förhand

EDIT: Remoten är kopplad till rätt uttag(blå,vit kabel) Då stereon är ny så stod de även remote på den. Så de är inte felkopplat. Kan även säga att Kondensatorn går igång och laddar men efter ca 5-10min så slocknar lampan där man kan se volten. Glömde även säga att det är en Volvo V70 första modellen.
Senast redigerat av Johnaas (12 juni 2011)

29 Inlägg
12 juni 2011
Prova att sätta en ledning mellan plus på blocket och till remote. Borde komma ingång då. Se över det först om det kommer igång alls på detta vis.

29 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Det var remoten. Provade koppla plus direkte till steget o de funkade. Så kollade framme vid stereon och såg en annan blå, vit kabel. Där det inte stod något. Så provade koppla till den och visade sig funka. Så dem hade tydligen märkt fel, då de står REMOTE på den andra blåa kablen.

Ajja, tack för hjälpen!

Sök