4290
Sök

Utbildning för motormappare

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Hejsan allihopa smile

Jag undrar vad man ska ha för utbildning för att kunna jobba med att mappa bilar mm som grabbarna på http://www.bsr-pcs.se/ gör smile

KHRacing
15 juni 2011
finns garanterat ingen sådan, alla jag känner som mappar är duktiga på datorer & sedan självlärda på resten.

Dock är det ju bra att kunna meka lite med

273 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
finns garanterat ingen sådan, alla jag känner som mappar är duktiga på datorer & sedan självlärda på resten.

Dock är det ju bra att kunna meka lite med

Okej, bara undrade för jag går fordon inriktning ottomotor och elektronik smile

KHRacing
15 juni 2011
bra början

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2011
Mycket handlar om intresse, söka upp och läsa information.  Plöja projekttrådar för att hitta ett mönster och röda trådar.  Dock blir det svårare och svårare eftersom billiga kina-turboaggregat och E85 gör att alla framstår som världsmästare med 500hk i sin 740's.  Svårare att avgöra vem som har koll och vem som har tur.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

273 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
bra början

Ja de är ju de smile

273 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Mycket handlar om intresse, söka upp och läsa information.  Plöja projekttrådar för att hitta ett mönster och röda trådar.  Dock blir det svårare och svårare eftersom billiga kina-turboaggregat och E85 gör att alla framstår som världsmästare med 500hk i sin 740's.  Svårare att avgöra vem som har koll och vem som har tur.

Intresse är där, vet du några bra forum förutom här på garaget? kollar rätt mycket på projekttrådar mm smile ja jo de är ju så men alla bilar får ju mer och mer effekt och större turboaggregat, men de är ändå välbyggda bilar som vinner i längden smile

KHRacing
15 juni 2011
savarturbo.se mkt mkt bra forum, även bonnmeck.se

273 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
savarturbo.se mkt mkt bra forum, även bonnmeck.se

Bonnmeck.se brukar jag vara inne på lite då och då, den andra sidan tackar jag för smile

Sök