2475
Sök

Dubbla generatorer i vilken bil?

Volvo ägare
253 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Hej

Skall inhandla en ny bil,min fråga är om det finns nån som vet vilka bilmärken som det lättast att montera dubbla generatorer.Alltså en extra till batteribanken bak.

//Johnny

Forummoderator
26 325 Inlägg
18 juni 2011
Eh..varför byter du inte den befintliga generatorn till en kraftigare i stället..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Volvo ägare
253 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Eh..varför byter du inte den befintliga generatorn till en kraftigare i stället..?

Kam man oxå göra,men vart lite intresserad av dubbla generatorer.Har sett ljud byggen som har det.

Forummoderator
26 325 Inlägg
18 juni 2011
elitemodd skrev:
AirOne skrev:

Kam man oxå göra,men vart lite intresserad av dubbla generatorer.Har sett ljud byggen som har det.

Till vilken mening..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 938 Inlägg
18 juni 2011
Tror det är lika mycke jobb att bygga ett nytt fäste och svetsa ett nytt remhjul på det befintliga på vilken bil du än väljer.
Vet gamla volvos går att sätta generator på acpumpens plats, men det är väl knappast troligt att du vill bygga i en gammel volvo.
Men som sagt, välj inte bil efter hur lätt det är att bygga dubbla generatorer, välj en du gillar. smile

Volvo ägare
253 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Glesmark skrev:
Tror det är lika mycke jobb att bygga ett nytt fäste och svetsa ett nytt remhjul på det befintliga på vilken bil du än väljer.
Vet gamla volvos går att sätta generator på acpumpens plats, men det är väl knappast troligt att du vill bygga i en gammel volvo.
Men som sagt, välj inte bil efter hur lätt det är att bygga dubbla generatorer, välj en du gillar. smile

Jo jag vet det,vart bara lite nyfiken:)

6 851 Inlägg
18 juni 2011
Ja varför ska man göra det lätt när man kan göra det krångligt?

1 938 Inlägg
18 juni 2011
TT-Avant skrev:
Ja varför ska man göra det lätt när man kan göra det krångligt?

Precis, mer creds att göra något själv via en egen lösning än att gå mainstream. big_smile

6 851 Inlägg
18 juni 2011
Men å andra sidan, dubbla generatorer är ju inget nytt eller eget wink
Hur många extra batterier hade du tänkt använda?

1 938 Inlägg
18 juni 2011
TT-Avant skrev:
Men å andra sidan, dubbla generatorer är ju inget nytt eller eget wink
Hur många extra batterier hade du tänkt använda?

Att bygga egna fästen, spännanordning och bränna dit ett extra remhjul tycker jag är att göra det på eget sätt jämfört mot bilar där det bara är att bulta dit på befintlig anordning. Nytt vet jag inte om det är, men eget må det vara. tongue
Senast redigerat av Glesmark (18 juni 2011)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juni 2011
Ny bil ?  vad hadde du tänkt dig då för sorts bil ?   tes min bil där har du gott om plats för flera generatorer:D  har sj haft planer på att montera en  extra större  till bare en batteri bank bak till steg  för att inte belasta bilens orginalsystem

Volvo ägare
253 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
Ny bil ?  vad hadde du tänkt dig då för sorts bil ?   tes min bil där har du gott om plats för flera generatorer:D  har sj haft planer på att montera en  extra större  till bare en batteri bank bak till steg  för att inte belasta bilens orginalsystem

Ja alltså ny i min ägo, ålder hindrar väl inte:)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juni 2011
elitemodd skrev:
christofer_k skrev:

Ja alltså ny i min ägo, ålder hindrar väl inte:)

okej audi 100 c4 med 2.0 lr 2.3

Sök