2536
Sök

Ford Scorpio -88 2.0 SOHC Går trögt.

2 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Tjenare!

Har en scorpio som börjar sjunga på sista versen, letar ny bil men skulle haft igång den så man har någonting tillsvidare iaf om det inte blir allt för dyrt.

Det hände när jag stod i en korsning och skulle köra iväg, den dog (trodde jag var kass och gasade för lite) startade igen och jag kände hur jävla mycket gas jag behövde för att ta mig iväg och den lät väldigt konstigt när jag körde iväg.

Bilen startar direkt utan problem men man hör att den går dåligt och om man kör så händer det väldigt lite när man gasar. Vi har bytt stift, kollat kompet, kollat så att den får bensin som den ska, har också kollat att den får gnista på alla stift såklart.

Vad skulle ni tro att det kan vara och vad kan man kolla utan att köpa på sig massa dyra delar?

Lämna in den vill jag inte göra eftersom jag vill lägga så lite pengar som möjligt på den, hoppas någon här haft liknande problem och kan ge mig en fingervisning! Har sökt men utan direkta resultat.

Tack på förhand!

5 111 Inlägg
19 juni 2011
Kan katalysatorn ha blivit igentäppt kanske?

2 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Ja det är väl en möjlighet kanske tack för tipset iaf, ska kollas upp! fler förslag?

Sök