Nu talar jag bara för mig själv, men jag skulle ha haft dessa krav på en supra.
Euro/Us/Uk-spec. Större bromsar, trevligare stolar framtill (jap har textil framtill). Sen skiljer kammar, spridare, turboaggregat och lite småprylar.
Årsmodell -95 till -97. -98 kom väl vvti motorn och den är inget för mig. Säkert en trevlig spis, har inga egna erfarenheter av den. Men utan vvti är det en sak mindre att bry sig om

Inga bucklor/rost. Hatar plåt/lackjobb

Kolla efter veck under huven, kryp gärna och kolla under bilen. Dom flesta suprorna är nog körda som dom är tänkt att brukas. Så många har nog varit med om avåkningar eller andra mindre olyckor. En bil som är rak och fin är gärna att föredra.
Lådan är i princip skottsäker, kan kännas lite grov när nu växlar. Men så länge du inte hör missljud så är det lugnt. DOCK om kopplingen är bytt så kan den låta illa. Vanligt med RPS koppling + alu svänghjul som låter illa, men är ingen fara ändå.
'Crankwalk' råkar vissa ut för. Håll inte ner kopplingen när du drar igång motorn. Vet inte vilka som har givaren där man måste koppla för att få startmotorn att slå till, men är den givaren bortplockad så visar de tecken på att tidigare ägare försökt förhindra 'crankwalk'.
Och framförallt, hur känns bilen när du står där bredvid den? Känns det inte bra, så köp den inte. Det kommer upp nya supror på annons hela tiden så stressa inte med ditt köp.